Turun tuomiokirkossa kaikuvat saksalaiset joululaulut

Tuomiokirkossa lauletaan lauantaina 8.12. kello 15 kauneimpia saksalaisia joululauluja.
Tuomiokirkon ovi

Tunnettuja ja tunnelmallisia säveliä tarjoavan yhteislaulutapahtuman Die schönsten deutschen Weihnachtslieder järjestävät Saksalainen evankelis-luterilainen seurakunta Suomessa ja sen Turun kappeliseurakunta.

– Tunnetuin joululaulu on varmasti Stille Nacht, heilige Nacht (Jouluyö, juhlayö), jonka ensiesitys oli jouluaattona tasan 200 vuotta sitten Oberndorfissa Salzburgin lähellä, kertoo Suvi Mäkinen kappeliseurakunnasta.

Konsertin esiintyjiä ovat saksalais-suomalainen kuoro Helsingistä Agnes Goerken johdolla sekä Collegium musicum Lohjalta Michael Ertzin johdolla. Urkuja soittaa Mikael Granlund.

Konserttiin kannattaa tulla, vaikka ei osaisikaan saksaa, Mäkinen kannustaa.

– Tunnelmasta voi silti nauttia, ja lauluvihon tervehdysteksti on kirjoitettu saksan lisäksi suomeksi ja ruotsiksi.

Tapahtuma kestää noin tunnin, ja siihen on vapaa pääsy. Tilaisuudessa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran työn tukemiseksi.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.12.2018 / SA, RK)

Tue Dec 04 14:13:00 EET 2018