Sulasol-konsertti juhlistaa jälleen itsenäisyyspäivää Turun tuomiokirkossa

Suomen laulajain ja soittajain liiton Varsinais-Suomen piiri ja Turun tuomiokirkkoseurakunta järjestävät itsenäisyyspäivän kirkkojuhlan tuomiokirkossa 6. joulukuuta kello 16.
Suomen lippu

Luvassa on perinteiden mukaista juhlallista itsenäisyyspäivän tunnelmaa, isänmaallista musiikkia ja adventin aikaan sopivia säveliä.

Esiintymässä ovat Naantalin laulajat ja Helianthus-naiskuoro Johanna Järvisen johdolla, Salon Laulu-Sepot Joonas Pyölin johdolla ja Turun konservatorion nuorisokuoro Sigynella johtajanaan Terhi Lehtovaara.

Laulun lomassa kuullaan illan sana ja kerätään kolehti sotaveteraanien hyväksi. Lopuksi lauletaan yhteislauluna Hoosianna.

Tapahtumassa puhuu Pete Hokkanen ja urkurina toimii Anu Åberg.

Suomen laulajain ja soittajain liitto Sulasol on maan suurimpia harrastajamusiikkijärjestöjä. Sulasol-kirkkojuhlia on järjestetty tuomiokirkossa jo kuuden vuosikymmenen ajan, ensimmäisen kerran vuonna vuonna 1949. Tapahtuma vakiinnutti paikkansa 1950-luvun aikana.

–Kirkkojuhla on perinteinen ja arvokas tilaisuus ja antaa piirin alueella toimiville kuoroille mahdollisuuden esittää hienoa musiikkia yhdessä ja erikseen, kertoo Sulasolin Varsinais-Suomen piirin sihteeri Sirkku Viitanen-Vanamo.

Kirkkojuhlaan on vapaa pääsy. Ohjelmalehtisen voi ostaa kymmenellä eurolla.

Tapahtuma kestää noin tunnin.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 3.12.2018 / SA, RK)

Mon Dec 03 10:13:00 EET 2018