Maarian pappilassa jouluseimi, enkelipolku ja eläinten joulurauha

Maarian pappilassa (Sorolaisenkatu 4, Turku) riittää monenlaista ohjelmaa eri-ikäisille ensimmäisestä adventista loppiaiseen asti.
Maarian pappilan seimi.

Pappilan vanhassa porttirakennuksessa voi hiljentyä jouluun seimen äärellä. Jouluseimi on nähtävillä 2. joulukuuta lähtien joka päivä kello 10 – 17.

Seimellä joulun ihmettä todistavat pyhä perhe, paimenet ja enkelit sekä härkä, aasi ja lampaat. Kokonaisuuden täydentää tunnelmallinen valaistus ja taustamusiikki. Hahmojen suunnittelusta ja toteuttamisesta ovat vastanneet harrastelijataiteilijat Leena Törmä, Marjatta Risku, Tuuli Kastemaa ja Heidi Nummila. Näyttelyrakenteiden tekemisessä on avustanut Charlston Palombo Correia.

Jouluseimen ihastelun ohella kävijät voivat astella pitkin enkelipolkua Maarian pappilan puiston läpi. Viidessä opastetaulussa kerrotaan, miten enkeli viestitti Jeesuksen syntymästä Marialle, Joosefille, paimenille ja itämaan tietäjille. Polun ovat suunnitelleet Tytti Issakainen ja Pertti Pussinen.

Eläinten joulurauha julistetaan pappilan pihapiirissä torstaina 20.12. kello 18. Tarjolla on kuumaa glögiä ja ohjelmassa on myös joululauluja. Tapahtumassa ovat mukana Halikoirat, Maarian seurakunnan pastori Henri Röytiö ja kanttori Virpi Vähäpassi. Juontajana toimii Pertti Pussinen. Tilaisuus on tarkoitettu kaiken kokoisille eläimille ja eläinten ystäville. Mukaan voi tulla ilman lemmikkiäkin.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.11.2018 / Simo Ahtee)

Thu Nov 29 16:02:00 EET 2018