Kauneimmat joululaulut soivat 57 kertaa Turussa ja Kaarinassa

Kauneimmat joululaulut soivat jo 46. kerran. Tämän vuoden joulukeräyksellä tuetaan kehitysmaiden lapsia. Tule laulamaan!
Kuvassa täpötäysi Mikaelinkirkko.

Kuva Mikaelinkirkon Yön kauneimmista joululauluista vuodelta 2014. Kuva Timo Jakonen.

Apu menee perille Suomen Lähetysseuran kautta. Laulaa voi 57:ssä eri tilaisuudessa Turussa ja Kaarinassa.

Lasten kauneimpia joululauluja on kaikkiaan kymmenen tilaisuutta: niistä ensimmäisinä Paattisten kirkko lauantaina 1.12. klo 17 ja Martinkirkko sunnuntaina 2.12. klo 15. Henrikinkirkossa on lauantaina 8.12. klo 16 ruotsinkieliset De Vackraste Julsångerna för barn, tilaisuudessa on mukana Åbo svenska församlingin lapsikuoro.

Kaarinan kirkossa on tiistaina 11.12. klo 18 ja klo 20 erityisesti nuorille suunnattu Raskaammat joululaulut. Ensimmäistä kertaa järjestetään Arabiankieliset kauneimmat joululaulut Mikaelinkirkossa sunnuntaina 16.12. klo 19.

Erityisen suosion ovat saavuttaneet SUMU Big Bandin säestämät Kauneimmat joululaulut, jotka tänä vuonna järjestetään sunnuntaina 9.12. klo 16 Mikaelinkirkossa ja klo 20 Turun tuomiokirkossa. Mikaelinkirkko täyttyy viimeistä paikkaa myöten myös Yön kauneimmissa joululauluissa lauantaina 15.12. klo 22.

Hauska on varmasti myös Henrikinkirkon Henrik´s Singersien tilaisuus sunnuntaina 16.12. klo 18, jolloin säestäjänä toimii Käyrätorvikvartetti, kuoroa ja kvartettia johtaa Olli-Pekka Laakkonen. Maarian kirkossa järjestetään samaan aikaan 16.12. klo 18 Kauneimmat joululaulut, jossa mukana on Marja Haikan johtama upea Verbum Sonans -kuoro. Eikä kannata jättää väliin torstain 20.12. klo 19 Kauneimpia joululauluja, jotka viritetään Ihan vaan pubi -pubissa Piikkiössä, Hadvalantie 9. Vielä jouluaattonakin pääsee laulamaan Perheiden kauneimpia joululauluja Varissuon kirkkoon klo 14.

Sokerina pohjalla on Turun tuomiokirkossa keskiviikkona 19.12. klo 18 englanninkielinen Turun tuomiokirkon poikakuoron CCI:n tilaisuus Nine Lessons and Carrols director cantus Heikki Rainion johtamana. Siinä jouluun liittyvät Raamatun tekstit vuorottelevat joululaulujen kanssa. Ensimmäinen Nine Lessons and Carrols -palvelus pidettiin vuonna 1918 King´s Collegessa Cambridgessa Englannissa.

Katso kaikki Kauneimmat joululaulut

(Seurakuntayhtymän viestintä 28.11.2018 / PH)

Wed Nov 28 17:18:00 EET 2018