Tuomiokirkon kuusen valot syttyvät lauantaina

Kuusen valot sytytetään kaikille suunnatussa juhlassa lauantaina 1. joulukuuta klo 16. Tervetuloa ja hyvää adventtia!
Joulukuusi ja kuusen valot palavat, paljon väkeä Tuomiokirkon edustalla.

Tuomiokirkon edustalle kertyi vuosi sitten runsaasti väkeä odottamaan kuusen valojen syttymistä. Kuva Timo Jakonen.

Kuusen valot syttyvät adventin alla lauantaina 1. joulukuuta klo 15.45–16.15. Musiikki soi jo varttia ennen neljää ja varsinainen kuusijuhla alkaa klo 16 ja kestää reilun vartin. Kuusijuhlan joulumuskarin vetää yhtye, jossa Tuuli Paasolainen laulaa, Sini Koivuniemi soittaa pianoa, Toni Dahlman bassoa ja Seppo Innanen rumpuja.

Kuusijuhlasta voi löytää kirkonrotat Hildan ja Huldan, alias Satu Ilanon ja Milla Järvisen, jotka juontavat tilaisuuden. Tuomiokirkkoseurakunnan pastori Elina Kiili pitää lyhyen tervehdyspuheen. Kun kirkonrotat vähän auttavat, lasketaan kymmenestä nollaan ja pian kuusi valaisee pimeää. Lopuksi lauletaan Maa on niin kaunis.
Kuusijuhlan jälkeen voi siirtyä Vanhan Suurtorin joulumarkkinoille, jossa on tulishow klo 16.30, ja jatkaa avaamaan Turun kaupungin joulukatua Satumaisen jouluparaatin mukana. Paraati lähtee Itäiseltä Rantakadulta Ars Nova & Aboa Vetus -museon edustalta. Sieltä siirrytään kirjastosiltaa pitkin Läntiselle Rantakadulle ja Kristiinankadun kautta Yliopistonkadulle.

Kuusen valot palavat aina Nuutinpäivään saakka, jolloin kuusi puretaan maanantaina 14. tammikuuta. Lauantain kuusijuhlan järjestävät Tuomiokirkkoseurakunta ja Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän kasvatusasiain keskus.

(Seurakuntayhtymän viestintä 27.11.2018 , päivitetty 30.11.2018 / PH)

2018-11-30 13:12:00.0