Sosiaalinen luototus – uusi mahdollisuus?

Tietoa sosiaalisesta luototuksesta ja sen myöntämisperusteista Turussa on nyt tarjolla Turun tuomiokirkkoseurakunnan järjestämässä tilaisuudessa.

Turun kaupunki on tänä syksynä ottanut käyttöön sosiaalisen luototuksen. Sosiaalisin perustein myönnettävä luototus on yksi vaihtoehto ratkaista taloudellisia ongelmia, estää ylivelkaantumista ja syrjäytymistä sekä tukea itsenäistä pärjäämistä.

Tietoa sosiaalisesta luototuksesta ja sen myöntämisperusteista Turussa on nyt tarjolla Turun tuomiokirkkoseurakunnan järjestämässä tilaisuudessa, jossa sosiaalisesta luototuksesta kertoo sosiaaliohjaaja Satu Renfors Turun kaupungilta. Tilaisuudessa kerrotaan myös sosiaalisen luoton hakemisen käytännöistä: esimerkiksi miten ja mistä luottoa haetaan.

Sosiaalinen luototus – uusi mahdollisuus -tilaisuus pidetään Tuomiokirkkoseurakunnan juhlasalissa Eerikinkatu 3 ensi torstaina 29.11. klo 13. Tilaisuuden järjestää Tuomiokirkkoseurakunnan diakonia ja se on tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille. Ilmoittautumista toivotaan keskiviikkoon 28.11. mennessä sähköpostiin tuomiokirkko.diakonia@evl.fi.

”Turussa asuu 20 suurimman paikkakunnan asukkaista eniten pienituloisia. Taloudellisen avun tarve on suuri. Toimeentulotuen asiakasmäärät Turussa ovat kasvaneet ja yksinasuvat ovat heistä suurin ryhmä”, taustoittaa johtava diakoniatyöntekijä Raija Eeva Tuomiokirkkoseurakunnasta.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.11.2018)

2018-11-26 15:53:00.0