Jouluradio aloitti FM-taajuudella 93,8 MHz

Jouluradio on palannut radioaalloille yleisön toiveesta jo maanantaina 5. marraskuuta. Tämän vuoden tärkein tavoite Jouluradiolle on mediassakin puhututtanut naisten aseman parantaminen musiikkialalla.

Aito ja alkuperäinen Jouluradio on palannut radioaalloille tänään kaikkiaan 26 lähetysalueella Suomessa. Alueet kattavat ennätykselliset 4,3 miljoonaa kuulijaa.

Tänä vuonna Jouluradio haluaa myös panostaa tasapuolisuuteen, minkä vuoksi se on sitoutunut nostamaan naisartistien esittämän musiikin määrää kaikilla kanavaperheensä kanavilla.

“Meille on ensisijaisen tärkeää olla ottamassa kantaa naismuusikoiden tasapuoliseen kohteluun musiikkialalla”, kertoo Jouluradion toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne. Mallia on haettu Keychange.eu -kampanjasta, joka haastaa musiikkifestareita kiinnittämään enemmän huomiota esiintyjien sukupuolijakaumaan.

Soiton aloittaminen radioaalloilla jo marraskuun alussa on Jouluradiolle poikkeuksellista. Aiempina vuosina kanava on pyörähtänyt käyntiin vasta ensimmäisenä adventtina.

“Meiltä on toivottu aiempaa aloitusta jo pitkään ja vihdoin vastaamme huutoon. Tehtävämme on tukea ihmisten joulumusiikin kuuntelua. Kalenterista ei voi katsoa, että nyt on sopiva aika kuunnella joulumusiikkia”, toimituspäällikkö pohtii.

Samasta syystä Jouluradio on soinut tänä vuonna ensimmäistä kertaa verkossa ympäri vuoden. Kuuntelijamäärä ei ole hetkeäkään ollut nollassa.

Jouluradio on pääkaupunkiseudun seurakuntien radiokanava sekä verkkomedia, jonka sivustolla soi pääkanavan lisäksi yhdeksän muuta eri tyylisuunnan joulumusiikkikanavaa.

Turun seudulle Jouluradion tuo Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä ja se löytyy FM-taajuudelta 93,8 MHz. Verkosta Jouluradion pääkanava sekä yhdeksän nettikanavaa löytyvät osoitteesta jouluradio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

(Jouluradio & Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 5.11.2018)

Mon Nov 05 12:17:00 EET 2018