Pyhäinpäivänä muistetaan menneitä sukupolvia

Lauantaina 3.11. vietetään pyhäinpäivää, tuolloin seurakunnissa muistetaan vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia sytyttämällä heille kynttilät. Myös hautausmaat täyttyvät tuhansista kynttilöistä ja kävijöistä.
IMG_3162_M.jpg

Ylösnousemuskappelissa Turun hautausmaalla pidetään pyhäinpäivänä klo 14 musiikillinen hartaus, jonne on vapaa pääsy. Henrik's Singers johtajanaan Olli-Pekka Laakkonen, lauluyhtye Morel ja sopraano Kirsi Laakkonen esittävät osia Bachin Jesu meine Freude -motetista, Palestrinan Sicut servus -kuoroteoksen sekä suomalaista laulumusiikkia.

Tuomiokirkossa esitetään W.A. Mozartin vavahduttava Requiem klo 15. Konsertissa esiintyvät sopraano Aurora Marthens, kontratenori Sergejs Jegers, tenori Heikki Rainio, basso Nicholas Söderlund sekä kolme kuoroa. Liput 20 €.

Seurakunnissa järjestettävät pyhäinpäivätilaisuudet:

• Henrikinkirkko klo 18 Pyhäinpäivän iltakirkko, kahvitarjoilu klo 17 alkaen.
  • Kaarinan kirkko klo 17 Pyhäinpäivän iltakirkko. Sytytetään kynttilöitä vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten muistoksi.
  • Kuusiston kirkko klo 12.30 Pyhäinpäivän messu. Pyhäinpäivän laulajat siirtyvät messusta päätöslaulua laulaen hautausmaalle.
  • Pyhän Katariinan kirkko klo 16 Leevi Madetojan Pyhäinpäivän vesper, Pyhän Katariinan kuoro, tilaisuudessa sytytetään kynttilät vuoden aikana kuolleiden seurakunnan jäsenten muistoksi.
  • Maarian kirkko klo 17 Pyhäinpäivän hartaus, mukana Verbum Sonans -kuoro
  • Martinkirkko klo 16 Pyhäinpäivän muistotilaisuus
  • Mikaelinkirkko klo 17 Omaisten ilta, kynttilät syttyvät vuoden aikana poisnukkuneiden mikaelinseurakuntalaisten muistolle.
  • Piikkiön kirkko klo 18 Pyhäinpäivän iltakirkko. Luetaan kuluneen vuoden aikana siunattujen piikkiöläisten nimet ja sytytetään kynttilät.
  • Paattisten kirkko klo 18 Pyhäinpäivän iltakirkko ja poisnukkuneiden muistaminen
  • Tuomiokirkko klo 18 Pyhäinpäivän muistoilta
  • Uppståndelsekapellet kl 15.30 Musikgudstjänst med parentation
  • Kärsämäenkappelissa mahdollisuus hiljentymiseen klo 14-16.30