Diakoniapositiivisuutta vaaleihin

Seurakuntien diakonia tekee työtään, tavoitteitaan ja arjen karikoita tutuiksi seurakuntavaaliehdokkaille loka-marraskuun aikana. Lue, miten sinun seurakunnassasi voit tutustua diakoniatyöhön.
diakoniapositiivinen ehdokas

Diakoniatyöntekijät Turun ja Kaarinan seurakunnissa ovat lupautuneet perehdyttämään seurakuntavaaliehdokkaita diakonian arkeen iloineen ja suruineen. Ehdokkaat saavat tietoa siitä, mitä turkulaisille ja kaarinalaisille kuuluu diakonian näkökulmasta. Mihin arki kompastuu? Miten siitä selviytyy? Ja mistä elämän eväät?

Osa seurakunnista toivottaa seurakuntavaaliehdokkaat tervetulleiksi keskustelemaan diakonian vastaanotolle. Osassa ehdokkaita perehdytetään konkreettisesti vapaaehtoistyön merkeissä. Osa kutsuu mukaan tapahtumiin. Mahdollisuuksista kerrotaan tarkemmin näillä sivuilla.

Diakoniaan perehtyneet ehdokkaat saavat kiitokseksi rintamerkin.

Tervetuloa tutustumaan seurakuntasi diakoniaan

Alla on listattuna seurakuntien tarjoamat mahdollisuudet ehdokkailleen. Huomaathan, että niiden vaihtoehtona tai lisäksi voit tutustua diakoniatyöhön myös Diakoniakeskuksessa. Lista saattaa myös päivittyä lokakuun alussa.

Henrikinseurakunta: Tervetuloa keskustelemaan diakoniatyöntekijän kanssa vastaanotolla! Varaa aika www.henrikinseurakunta.fi.

Kaarinan seurakunta: Tervetuloa perehtymään Kaarinan seurakunnan diakoniaan työn merkeissä Ruokis-tapahtumassa! Ruokiksessa jaamme ylijäämäruokaa ja ruokailemme yhdessä. Ruokis pidetään Kaarinan kirkolla, Voudinkatu 2, tiistaina 16.10. Otathan yhteyttä pappiimme Kalle Toivoon puh. 040 3417186 kalle.toivo@evl.fi, jotta saat tietoa tapahtumasta ja voitte sopia tehtävästä ja ajankohdasta.

Katariinanseurakunta: Tervetuloa keskustelemaan diakoniatyöntekijän kanssa! Varaa aika puh. 040 3417135.

Maarian seurakunta: Tervetuloa diakoniainfotilaisuuteen Hepokullan seurakuntatalolla, Varkkavuorenkatu 23, keskiviikkona 3.10. klo 17.30.

Martinseurakunta: Tervetuloa keskustelemaan diakoniatyöntekijän kanssa vastaanotolla! Varaa aika www.martinseurakunta.fi.

Mikaelinseurakunta: Tervetuloa keskustelemaan diakoniatyöntekijän kanssa vastaanotolla tai vapaaehtoistehtävään. Ota yhteyttä vs. johtavaan diakoniatyöntekijään Kari Tynkkyseen kari.tynkkynen@evl.fi tai puh. 040 3417397.

Paattisten seurakunta: Tervetuloa senioreiden kirkkopyhän messuun Paattisten kirkkoon sunnuntaina 21.10. klo 10 ja kirkkokahville messun jälkeen! Kirkkokahvilla annetaan infoa Paattisten seurakunnan diakoniatyöstä.

Piikkiön seurakunta: Tervetuloa keskustelemaan diakoniatyöntekijän kanssa vastaanotolla tai vapaaehtoistehtävään. Varaa tapaaminen tai tehtävä puh. 040 3417724.

Tuomiokirkkoseurakunta: Olet saanut diakoniatyöltä ehdokasvalokuvauksen yhteydessä 19.9. diakonia-aiheisen kyselyn. Kyselyn palauttamalla saat Diakoniapositiivisen ehdokkaan rintamerkin. Voit myös pyytää kyselyä sähköpostitse tuomiokirkko.diakonia@evl.fi tai puhelimitse 040 3417335.

Åbo svenska församling: För att få knappen "D diakonipositiv kandidat", ta kontakt med diakonissan Carita Eklund tel. 040 3417473 eller 040 3417460 och boka tid för en träff med diakoniarbetaren.

Diakoniakeskus: Diakoniakeskuksen infoilta Diakoniakeskuksessa, Puutarhakatu 22 Turku, torstaina 11.10. klo 17. Ilmoittautuminen 7.10. mennessä Lyytissä www.lyyti.in/diakoniatutust2018 tai puhelimitse 040 3417340 maanantaiaamuun 8.10. klo 9.30 mennessä.

Sinä joka haluaisit tutustua diakoniaan, mutta et pysty hyödyntämään yllä mainittuja mahdollisuuksia, ota yhteyttä Diakoniakeskukseen puh. 040 341 7340 / Janette Korvenpää 8.10. mennessä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 1.10.2018 / MV - lisäys 5.10.2018)

Mon Oct 01 15:52:00 EEST 2018