Piispanpäivät kutsuu kaikenikäisiä viikonloppuna

Perinteiset Piispanpäivät Kuusistossa sisältävät enemmän ohjelmaa kuin koskaan. Sunnuntain juhlajumalanpalveluksessa on mukana arkkipiispa Tapio Luoma, Kirkonrotat Hilda ja Hulda seikkailevat lastentapahtumassa ja lauantai-iltana Kuusiston kirkossa on ihana konsertti.

Kuusistoon kannattaa suunnistaa lauantaina 18.8. klo 13–19 ja sunnuntaina 19.8. klo 12.30 alkaen.

Piispanpäivien Suomalaisin sävelin -konsertissa lauantaina 18.8. klo 18 Kuusiston kirkossa Sanna Matinniemi (kuvassa ylh. oik.) laulaa Jenna Ristilän säestämänä Oskar Merikannon rakastetuimpia yksinlauluja sekä kauneimpia suomalaisia kansanlauluja. Konserttiin on vapaa pääsy.

Sunnuntaina 19.8. klo 12.30 arkkipiispa Tapio Luoma (kuvassa ylh.) asettaa kaarinalaisille tutun papin Henri Kestin kappalaisen virkaan Kuusiston kirkossa. Henri Kesti saarnaa messussa. Penkkejä ja äänentoisto on järjestetty myös pihalle ja piispanmunkit ja kirkkokahvit on luvassa viereisessä Kanttorilassa.

Kuusistoon on bussikuljetus. Kirkkobussi Piispanristiltä klo 11.45 reittiä Kuovinkadun päiväkoti – Poikluomantie – Poikluoman seurakuntatalo – Pyhän Katariinan tie – Vaakunatie – Kartanontie – Hovirinnantie – Kaarinan kirkko klo 12 – Oskarinaukio – Paraistentie – Kuusiston kirkko. Paluu noin kello 14.15 alkaen.

Kuusiston Linnanrauniot

Lauantaina 18.8.

Kuusiston Taidekartano avoinna klo 13 - 19
Kulttuurikävely linnanraunioilla klo 13 - 14.30