Sano tahdon ruusujen keskellä – Hääyö Tähkäpuistossa elokuussa

Nyt tai ei koskaan! Jos haluat naimisiin tai saada siunauksen jo solmitulle avioliitolle ilman suuria valmisteluja, Turun Henrikinkirkon Tähkäpuisto ruusuineen on tähän tunnelmallinen paikka. Vihkiminen tai avioliiton siunaus voi tapahtua suomeksi tai ruotsiksi.

vihkikimppu

Vain kaksi asiaa tarvitaan: täytä avioliiton esteiden tutkintalomake ja ilmoittaudu. Esteiden tutkintalomakkeen tulee olla voimassa silloin, kun ilmoittautuminen päättyy 20.7.2018.

Henrikinseurakunnan Hääyö -tapahtuma järjestetään elokuun toisena lauantaina 11.8.2018 klo 19 alkaen. Hääyössä voi toimittaa avioliittoon vihkimisen tai pyytää siunausta maistraatissa solmitulle avioliitolle. Hääyö-tapahtuma on järjestetty vuodesta 2010 alkaen. Tilaisuus on tarkoitettu palvelemaan pariskuntia, jotka haluavat naimisiin mutkattomasti, mutta kauniisti ilman suuria valmisteluja.

Henrikinkirkko ja Tähkäpuisto sijaitsevat osoitteessa Peltolantie 2, Turku. Hääyöhön voi tulla myös Turun ulkopuolelta. Hääyöhön tulee ilmoittautua ennakkoon sähköistä lomaketta käyttäen. Ilmoittautuminen päättyy 20.7.

Huomioithan, että avioliiton esteiden tutkintalomake tulee olla voimassa jo ilmoittautumisen päättyessä. Lomake löytyy nettisivuiltamme.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä kirjoilla oleville vihkiraamattu on valmiina odottamassa, mutta muualta tulevien hääparien toivotaan tuovan oman seurakuntansa Raamatun mukanaan. Ilmoittautumislomakkeessa kysytään henkilötiedot ja tilaisuuden luonne sekä esimerkiksi todistajien tarve. Lomakkeella voi valita mieleisen kellonajan, siellä näkyvät vain vapaat ajat. Pidäthän kiirettä, sillä osa ajoista on jo mennyt! Ilmoittautumisen lähettämisen jälkeen saat sähköpostiviestinä vahvistuksen varaamastasi toimituksesta.  Henrikinseurakunnasta otetaan yhteyttä toimituksen toteutumisesta viimeistään 1.8.

Hääyöhön on matala kynnys. Kaikki järjestetään valmiiksi ja juhlaa viettävät saavat vain tulla paikalle. Seurakunta ei kuitenkaan järjestä valokuvausta. Toimituksen jälkeen kirkon tiloissa on pienimuotoinen juhlatarjoilu.

» Linkki ilmoittautumiseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Jos joudut peruuttamaan varaamasi tilaisuuden, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian sähköpostilla henrikinseurakunta@evl.fi tai soittamalla seurakuntasihteerille, p. 040 341 7350.

Bröllopsnatt i Axparken - vigsel och välsignelse av äktenskap är även möjlig på svenska i samarbete med Åbo svenska församling.
» Se för mer informationLinkki avautuu uudessa välilehdessä

» Anmälningen Linkki avautuu uudessa välilehdessä (OBS! Formuläret finns tillsvidare bara på finska)

» Katso lisää Henrikinseurakunnan nettisivuilta

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.6.2018 / PH, RK)