Pilottiseurakunnissa kastepapin voi nyt varata verkossa

Sähköisen asioinnin kehittäminen etenee Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä. Pilottivaiheessa kesällä 2018 Maarian, Katariinan- ja Kaarinan seurakuntien jäsenet voivat varata papin verkossa kotikastetta varten.

Kastemekko

Kotikasteella tarkoitetaan mitä tahansa kastetta, johon varataan seurakunnasta vain pappi, ei tiloja. Kaikkia sähköisen asioinnin pilottiin osallistuvia kasteperheitä muistetaan pienellä lahjalla.

Tulevaisuudessa verkossa voi varata myös seurakunnan tiloja kastejuhlaa varten. Kokeilua laajennetaan lisäksi vähitellen muihinkin toimituksiin ja kaikkien Turun ja Kaarinan seurakuntien alueelle. Tavoitteena on, että vihkivaraukset kesälle 2020 voi tehdä verkkopalvelussa.

Hankkeen etenemisestä kerrotaan Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ja seurakuntien sosiaalisen median kanavissa ja osoitteessa turunseurakunnat.fi.

Jatkossakin varaukset voi hoitaa soittamalla varauspalveluun, p. 040 3417 011 (suomeksi) tai 040 3417 012 (ruotsiksi), tai käymällä paikan päällä, os. Eerikinkatu 3, 1. krs, Turku.

» Sähköinen asiointipalveluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 25.6.2018 / RK)

Mon Jun 25 14:00:00 EEST 2018