Urkutaitajia ja alansa huippuja Turun tuomiokirkon Iltamusiikissa 5. kesäkuuta alkaen

Kansainvälinen Iltamusiikki –urkusarja soi taas läpi koko kesän Turun tuomiokirkon tiistai-illoissa.
Turun tuomiokirkon urut

Iltamusiikkisarjan avaavat Sibelius-Akatemian nuoret taitajat Elisa Vikko ja Aleksanteri Wallius 5. kesäkuuta ja päättää 28. elokuuta Turun tuomiokirkon oma urkuri Markku Hietaharju. Iltamusiikkisarjassa esiintyy suomalaisten eturivin urkureiden lisäksi kiistattomasti maailman johtaviin urkureihin lukeutuva Thomas Trotter Englannista. Englantilainen Keith John esittää konsertissaan Modest Mussorgskyn Näyttelykuvia omana urkusovituksenaan. Kansainvälisiä vieraita saadaan myös Ruotsista ja Saksasta.

Iltamusiikki soi Turun tuomiokirkossa tiistaisin 5.6.-28.8.2018 klo 20. Konsertteihin on vapaa pääsy ja käsiohjelman hinta on 10 €. Iltamusiikkisarjan esiintyjiin voi tutustua tarkemmin Turun tuomiokirkon Iltamusiikin sivuilla turkuorgan.fi.

Tuomiokirkon pääuruissa on 81 äänikertaa ja ne ovat Suomen toiseksi suurimmat Lapuan tuomiokirkon urkujen jälkeen. Turun tuomiokirkossa urkumusiikki kajahtaa upeassa katedraaliakustiikassa ja urkureiden työskentelyä voi tuttuun tapaan seurata myös videoscreeniltä.

Iltamusiikki –konserttisarjaa on järjestetty Turun tuomiokirkossa jo vuodesta 1973.

Iltamusiikki kesällä 2018

• 5.6. Sibelius-Akatemian nuoret taitajat: Elisa Vikki, Aleksanteri Wallius
  • 12.6. Pauliina Hyry, Espoo
  • 19.6. Olli Pyylampi, Helsinki