Kesämusiikkia katedraalissa 6. kesäkuuta alkaen

Jo perinteiseksi noteerattava musiikkituokioiden sarja Kesämusiikkia katedraalissa alkaa Turun tuomiokirkossa jälleen ensi viikolla. Sarjan aloituskonsertin pitää turkulainen vanhan musiikin lauluyhtye Schola Gregoriana Aboensis keskiviikkona 6.6. klo 14.
Tuomiokirkon sisääntulo.

Iltapäivien hellettä vilvoittavassa katedraalissa soi kahdenkymmenen minuutin verran ammattilaisten soittama tarkoin valittu musiikki. Ohjelma on kesän kulkijoille helposti sulateltavaa. Tänä kesänä musiikkituokioissa soittaa myös vierailevia artisteja ulkomailta.

Kesämusiikkia katedraalissa –tuokioihin Turun tuomiokirkossa keskiviikkoisin klo 14-14.20 on vapaa pääsy. Domcafé on avoinna ennen ja jälkeen musiikkituokion aina elokuun puoliväliin saakka. Musiikkituokioiden jälkeen voi jäädä vielä nauttimaan atmosfääristä Turun tuomiokirkon maksuttomalle opastuskierrokselle. Kierrosten kesto on noin tunti.

Kesämusiikkia katedraalissa kesällä 2018

• 6.6. Schola Gregoriana Aboensis
  • 13.6. Kauneimmat häämarssit, Markku Hietaharju, urut
  • 20.6. Paula Mämmelä, sopraano