Lukukoira Winston jatkaa Föri-pulun jalanjäljissä

Kun ääneen lukeminen vielä takkuaa ja kuulijat ujostuttavat, tulee lukukoira Winston pienen koululaisen tueksi. Winston ei korjaa, kritisoi tai kikata, vaikka tavut hupsahtaisivat nurin niskoin tai ajatus katkeaisi kesken lauseen.
Winston_S.png

Tänä kesänä alakoululaiset pääsevät harjoittelemaan lukemista lukukoiran seurassa Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän kesäkerhoissa, missä Winston vierailee ohjaajansa luokanopettaja Taina Järven kanssa.

Kesäkuussa pidettävissä kerhoissa on noin 225 lasta. Toiminnan ansiosta lapset eivät joudu olemaan yksin kotona vanhempiensa työpäivien aikana. Haku kesäkerhoihin on päättynyt ja ryhmät on jo muodostettu.

Talvikaudella Föri-puluprojektissa panostettiin alle kouluikäisten lasten kielen rikastamiseen niin seurakuntayhtymän avoimissa kerhoissa kuin Turun kaupungin varhaiskasvatuksen kerhoissakin. Lapset saivat lorutella ja keksiä tarinoita, joita pystyi palauttamaan myös lastenkirjasto Saagaan Föri-pulun postilaatikkoon. Samalla reissulla postilaatikosta saattoi napata mukaansa jonkun toisen lapsen tekemän lorun. Loruja kerättiin myös kerhoissa askarreltuihin lorupusseihin.

Kas kummaa! -nukketeatteri esittää Föri-puluprojektin päätteeksi näytelmän Täl pual jokkee ja vähä toiselki pual jokkee. Esitykset Vimmassa, Aurakatu 16, tiistaina 29.5. klo 9.45 ja klo 11.15. Noin 25 minuuttia kestävään esitykseen on vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä  25.5.2018 / MS)

Fri May 25 09:06:00 EEST 2018