Viron ykköskuorot Turun tuomiokirkossa perjantaina

Viron satavuotisjuhlavuoden kunniaksi Turun tuomiokirkossa voi kuulla tämän vuoden upeimman kuorokonsertin perjantaina klo 17. Paikalla on 170 laulajaa.
Turun tuomiokirkon holvit

On yleisesti tiedossa, että virolaiset ovat laulavaa väkeä. Turkulaisilla on nyt ainutlaatuinen tilaisuus todistaa tämä omin korvin. Tuomiokirkossa konsertoi perjantaina 27. huhtikuuta klo 17 peräti 170 laulajaa seitsemästä virolaisesta huippukuorosta.

Konsertin otsikko on ”Hoia, Jumal, Eestit” (Varjele, Jumala, Viroa). Turku on kiertueen ainoa kohde Suomessa. Täältä kuorot jatkavat matkaa Tukholmaan ja Riikaan. Tallinnassa tämä konsertti pidettiin viikko sitten.

Ohjelmassa on sekä vanhaa että uutta virolaista kuoromusiikkia. Laulusolisti on useissa kansainvälisissä kilpailuissa menestynyt ja laajalti maailmalla esiintynyt upea sopraano Arete Teemets ja urkuosuuksista huolehtii huipputekijä Ene Salumäe. Konsertin taiteellinen johtaja on Andrus Siimon.

Esiintyvät kuorot ovat: Naiskuoro Gaudete, Naiskuoro Carmina, Tallinnan teknillisen yliopiston akateeminen naiskuoro, Viron tiedeakatemian naiskuoro, Viron tiedeakatemian mieskuoro, Tallinnan yliopiston mieskuoro ja Virumaan mieskuoro.

Konserttiin on vapaa pääsy. Tervetuloa!

(Seurakuntayhtymän viestintä 25.4.2018 / PH)

Wed Apr 25 09:07:00 EEST 2018