Maarian seurakunta aloittaa messut Kärsämäen kappelissa

Kärsämäen hautausmaalla sijaitsevassa siunauskappelissa alkaa uusi aika, kun Maarian seurakunta aloittaa järjestämään tilassa messuja joka sunnuntai klo 11. Ensimmäinen Kärsämäen kappelin messu pidetään sunnuntaina 15.4. klo 11 alkaen.
Kärsämäki-5_THUMB.jpg

Kappeli on arkkitehti Heikki Sarainmaan suunnittelema ja sen alttariseinää koristaa kuvanveistäjä Kain Tapperin puureliefi Saattue. Kappeli on tilana esteetön ja se sijaitsee pienen kävelymatkan päässä julkisten kulkuvälineiden pysäkeistä.

”Kärsämäen kappeli otetaan käyttöön Pallivahan seurakuntakeskuksen tilalle, koska Pallivahan kohtalosta joudutaan vielä odottamaan päätöstä. Kappeli on kaunis, ja sen pihapiiristä löytyy myös hyvät pysäköintipaikat. Uusi messu on erityisesti Kärsämäen kappelille suunniteltu, sisältäen muun muassa uusia virsiä ja hengellisiä lauluja”, kertoo kirkkoherra Katri Rinne.

Ensimmäisessä 15.4. järjestettävässä messussa ovat mukana Maarian seurakunnan kirkkoherra Katri Rinne ja kanttori Virpi Vähäpassi. Vähäpassin lisäksi messussa mukana ovat nuoret; Anna Viljanen, Ulla Viljanen, Aava Grönlund ja Aada Ojala, jotka osallistuvat musiikin tuottamiseen laulaen ja soittaen. Messun jälkeen tarjolla kahvit.

Messut Kärsämäen kappelissa sunnuntaisin klo 11, osoitteessa Vahdontie 3, 20360 Turku

Lisätietoja: Kirkkoherra Katri Rinne katri.rinne@evl.fi 040-3417259

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Maarian seurakunta 13.4.2018 / IN)

Fri Apr 13 15:31:00 EEST 2018