Martinkirkon kellotorniin pääsee lauantaina

Lauantaina on harvinainen mahdollisuus päästä ihailemaan maisemia Martinkirkon tornista. Yhteisvastuutempaukseen liittyen voi odottaessa nauttia brunssia viereisessä seurakuntatalossa.

Kirkon torni, kellotaulut

Torniin pääsy on osa Martiseurakunnan Yhteisvastuukeräystapahtumaa, jonka yhteydessä tarjoillaan myös yhtesvastuubrunssia Martin seurakuntatalolla lauantaina 14.4. klo 11–15. Kirkko sijaitsee osoitteessa Huovinkatu 5 ja seurakuntatalo kirkon vieressä osoitteessa Huovinkatu 8.
Martinkirkon kellotorni ei ole juurikaan ollut yleisölle avoin. Nyt seurakunta kuitenkin tempaisee yhteisvastuun hyväksi ja tarjoaa yleisölle rajoitetusti pääsyn 64 metriä korkeaan Martinmäen maamerkkiin.
Kellot sijaitsevat tornin huipulla. Opastetulla käynnillä pääsee kurkistamaan korkeista torni-ikkunoista pilkahduksia maisemasta eri puolille Martinmäkeä. Ylös kiivetään 10 hengen ryhmissä puolen tunnin välein. Ensimmäinen ryhmä lähtee klo 11 ja torniin pääsee klo 15:een asti. Rajoitettu määrä pääsylippuja (80 kpl) lippuihin merkittyine lähtöaikoineen myydään paikan päällä ostojärjestyksessä.
Tornissa käynnin jälkeen tai vuoroaan odotellessa voi piipahtaa maittavalle nuorten vapaaehtoisten valmistamalle brunssille viereiseen Martin seurakuntataloon. Brunssia tarjoillaan klo 11 alkaen niin kauan kun ruokaa riittää.
HUOM! Torniin johtavat metalliset avoportaat, jotka eivät sovellu korkean paikan pelkoisille tai fyysisistä rajoitteista kärsiville. Torniin kiivetään omalla vastuulla!
Yhteisvastuu 2018 torjuu nälkää ja köyhyyttä. Miljoonien ihmisten kohdalla karu totuus on, että ruokaa ei ole riittävästi. Suomessa Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan taloudellisesti vaikeassa tilanteessa eläviä ihmisiä yhteistyössä Kirkon diakoniarahaston ja paikallisseurakuntien kanssa. Seurakunnissa yhteisvastuuvaroin pyritään tuomaan välitöntä helpotusta vähävaraisten ihmisten arkeen esimerkiksi ruoka-avun kautta. Ulkomailla yhteisvastuuvaroin autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä.
Yhteisvastuutempaus Turun Martinkirkolla lauantaina 14.4. klo 11-15. Liput torniin 5 euroa. Brunssi 10 euroa/lapset 5 euroa. Kaikki lipputulot menevät kokonaisuudessaan Yhteisvastuukeräykselle.
 Jos sinulla on kysyttävää, voit soittaa Martinseurakunnan nuorisotyönohjaaja Jenni Haltialle, p. 040 3417 426, s-posti jenni.haltia@evl.fi
Kuva: Timo Jakonen
(Martinseurakunnan ja seurakuntayhtymän viestintä 11.4.2018 / Henri Kirkanen, PH)

2018-04-11 10:58:00.0