Pääsiäisyön messuista alkaa kirkon juhla

Kristus on ylösnoussut! Hiljainen lauantai päättyy kuudessa Turun ja Kaarinan kirkossa pääsiäisyön messuun, joissa juhlitaan kirkon iloisen pääsiäisjuhlan alkamista.
Pääsiäisyön messu Maarian kirkossa. Kuva Henri Kirkanen.

Kynttilät, jotka pääsiäisyön messuissa sytytetään, kuvaavat nousevaa aurinkoa ja kuoleman pimeyden väistymistä.

Pääsiäisyön Rauhan tuomasmessu alkaa Mikaelinkirkossa lauantai-iltana 31.3. klo 22. Free Three -KuoroKaikille! musisoi Maarian kirkon Pääsiäisyön Taizé-messussa klo 22 alkaen.

Lähestyttäessä lankalauantain eli hiljaisen lauantain vaihtumista pääsiäisaamuun alkavat pääsiäisyön messut Turun tuomiokirkossa, Piikkiön kirkossa, Kuusiston kirkossa ja Martinkirkossa klo 23.

Pääsiäisaamun messuja kirkoissa vietetään pääsiäissunnuntaina pääsääntöisesti klo 10. Henrikinkirkossa messu alkaa klo 11 ja Kakskerran kirkossa klo 13.  Pääsiäissunnuntain iltaa juhlistaa perhemessu Beibit ja Bach Turun tuomiokirkossa, johon pienimpien toivotaan ottavan helistimet mukaan. Perhemessu alkaa klo 18. Soittimen voi messun ajaksi myös lainata kirkon eteisestä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.3.2018 / MV)

Mon Mar 26 10:15:00 EEST 2018