Hiljainen viikko ja pääsiäinen Mikaelissa

Palmusunnuntaista pääsiäiseen on Mikaelinseurakunnassa tarjolla monia mahdollisuuksia hiljentymiseen, yhdessäoloon ja juhlan viettoon.
Mikaelinkirkon ikkuna

Palmusunnuntai aloittaa hiljaisen viikon, jolloin muistetaan Jeesuksen kärsimystietä. Kiirastorstai on pyhän ehtoollisen asettamisen päivä ja perinteinen ehtoolliskirkkopäivä. Kiirastorstai-iltana kirkon kuori puetaan pitkäperjantaita ja hiljaista lauantaita varten mustaan väriin. Pitkäperjantain aiheena on Kristuksen ristiinnaulitseminen, kuolema ja hautaaminen.

Pääsiäispäivä on kirkkovuoden keskus ja kohokohta, juhlien juhla. Seurakunta juhlii Kristuksen ylösnousemista kuolleista. Liturginen väri vaihtuu valkoiseen, ilon, puhtauden ja riemun väriin. Paastoajan jumalanpalveluksissa vaiennut ylistys soi jälleen.

Mikaelinseurakunnan hiljaisen viikon ja pääsiäisen tarkat ohjelmatiedot löytyvät tapahtumakalenteristamme. Kaksi maksutonta pikkubussia kuljettavat kiirastorstain seniorimessuun ja pääsiäispäivän messuun. Seuraavassa reitit:

Maksuttomien pikkubussien reitit:
Huom! Pikkubussit ajavat kirkon pääoven eteen.

Seniorimessu to 29.3. klo 13 Mikaelinkirkko
Kirkkoauto  A (16 hlöä, Suikkilan reitti)
klo 12:15 Suikkilan srk-koti, Konstanzankatu - klo 12:25 Kustavintie, Suikkilantie, Talinkorventie - klo 12:35 Kans.palvelutalo pääovi  - klo 12:40 Vakka-Suomentie ja Puistokatu - klo 12:45 Mikaelinkirkko. Paluu samaa reittiä messun jälkeen.
Kirkkoauto  B (18 hlöä, Pansion reitti)
klo 12.10 Pansiontie - Pernontie - klo 12:15 Höveli, Hyrköistentie - klo 12:20 Artukaistentie, Messukentänt - klo 12:25 Vienolan srk-koti - klo 12.35 Iso-Heikin palvelutalo - klo 12:40 Puutarhakatu - klo 12:45 Mikaelinkirkko. Paluu samaa reittiä messun jälkeen.

Pääsiäispäivän messu su 1.4. klo 10 Mikaelinkirkko
Kirkkoauto A (16 hlöä, Suikkilan reitti): 9:15 Suikkilan srk-koti, Konstanzankatu - 9:25 Kustavintie, Suikkilantie, Talinkorventie - 9:35 Kans.palvelutalo, Ruohonpääntie - 9:40 Vakka-Suomentie, Puistokatu - 9.45 Mikaelinkirkko. Paluu messun jälkeen samaa reittiä.
Kirkkoauto B (18 hlöä, Pansion reitti): 9.10 Pansiontie - Pernontie - 9:15 Höveli, Hyrköistentie - 9:20 Artukaistentie, Messukentänt. - 9:25 Vienolan srk-koti - 9.35 Iso-Heikin palvelutalo - Puutarhakatu - 9.45 Mikaelinkirkko. Paluu messun jälkeen samaa reittiä.

Tapahtumia muualla:

MIKAEL BAANALLA

Mikaelinseurakunnan työntekijöitä
tavattavissa Hansatorilla ke 28.3. klo 12-14.
Jaossa 200 kahvilippua Aschanin kahvilaan.
- Saman päivän illalla n. klo 19-21 Papit baanalla
Koronassa ja Rento-baarissa.

Suikkilan seurakuntakoti, Konstanzankatu 1
Ma 2.4. klo 12 Toisen pääsiäispäivän messu ja kirkkokahvit
Paakarlan seurakuntakoti, Laivateollisuuden katu 28
Su 1.4. klo 14 Pääsiäiskirkko, Eht.
Mikaelin seurakuntakoti, Puistokatu 13
Su 25.3. klo 18 Miesten veisuut (Klubi)
Turun merimieskirkko, Rahtarikuja 2
To 29.3. klo 18 Kiirastorstain ehtoollinen
Turkuhalli -Gatorade Center
Yleisöluistelu la 24.3. ja la 31.3. klo 14-15

Monet kerhot ja piirit pitävät taukoa hiljaisella viikolla. Tarkempia ohjelmatietoja tapahtumakalenteristamme. www.mikaelinseurakunta.fi.

Hyvää hiljaista viikkoa ja iloista pääsiäistä!

Mikaelinseurakunta 22.3.2018/ TH

Thu Mar 22 17:40:00 EET 2018