Nukketeatteri kertoo pääsiäisen tapahtumat lapsille

Turkulainen nukketeatteri Kas Kummaa! on tehnyt pääsiäisen tapahtumista kaikenikäisille sopivan nukkenäytelmän ”Pääsiäisriemu”.
Nukketeatteri Kas Kummaa! Kuva Timo Jakonen.

Näytelmää esitetään hiljaisella viikolla Turun Martinseurakunnan seurakuntatalolla. Näytelmän keskushahmona on ”Kunkku- kukko”, joka kertoo yleisölle Jeesuksen viimeisistä päivistä maan päällä. Näytelmä päättyy tietysti pääsiäisen iloon, kun Jeesus nousee kuolleista.

– Tämä on nukketeatterimme ensimmäinen pääsiäisnäytelmä. Joulunäytelmiähän meillä on jo useampi, mutta nyt vasta "löytyi sopiva väli" nukketeatterin pääsiäisnäytelmälle, kertoo Kirsi Koskinen, yksi näytelmän nukettajista.

Näytelmä käy siis läpi palmusunnuntain, kiirastorstain, pitkäperjantain ja pääsiäisaamun tapahtumat lapsille sopivassa muodossa. Nukkenäytelmän kesto on perheen pienimmillekin sopiva noin 30 min.

– Olemme innolla ja ilolla tarttuneet aiheeseen. Raamattu on tietenkin ollut käsikirjoituksen pohjana. Olemme halunneet tehdä näytelmästä sellaisen, jota kaikenikäiset jaksavat seurata. "Juonihan" on jo entuudestaan tuttu, mutta näytelmässä on yllätyshahmojakin, kertoo Kirsi Koskisen aisapari Kaija Vähä-Vahe-Hirvilahti. Kolmantena Kas Kummaa!:ssa näyttelee Maria Rosenlund.

Nukketeatteri Kas Kummaa! on tehnyt käsikirjoituksen, nuket ja lavasteet. Nuket ovat keppi- ja niskatappinukkeja, ja mukana myös varjoteatteria. Ohjausapuna on toiminut Anna-Kaisa Kuisma.

Nukketeatteri Kas Kummaa! – Pääsiäisriemu! Martinseurakunnan seurakuntatalolla, Temppelinkatu 1, ti 27.3. ja ke 28.3. klo 17.30, 18.15 ja 19. Esitys on avoin kaikille ja maksuton.

(Martinseurakunnan viestintä 22.3.2018 / HK)

Thu Mar 22 15:24:00 EET 2018