Koko perheen pääsiäismusikaali Kaarinan kirkossa

Palmusunnuntaina Kaarinan kirkossa soiva musikaali kertoo Jeesuksen elämästä ja pääsiäisen ajan tapahtumista erityisesti lapsille sopivalla tavalla, vanhempia unohtamatta. Tarinaa kuljetetaan Lasten virsi -kirjasta valittujen laulujen avulla.
Palmusunnuntain virpomisoksia. Kuva Henri Kirkanen.

- Haluamme jättää iloisen ja valoisan mielen, ja tuomme esiin esimerkiksi Jeesuksen ja lasten kohtaamisia, musikaalin ohjaaja Jaana Engström sanoo.

Musiikin lisäksi tarjolla on myös paljon nähtävää, ja mukana on kymmeniä esiintyjiä. Laulamassa ovat Valkeavuoren koulun musiikkiluokkien kuorot, joille on suunniteltu myös koreografiat. Lisäksi näyttelijöinä on seurakunnan vapaaehtoisia aikuisia ja lastenohjaajia.

Musikaalissa ei ole lainkaan puhuttuja vuorosanoja, sillä Engströmin mukaan musiikki on kieli, joka sopii monenlaiselle yleisölle.

Puoli tuntia kestävät näytökset järjestetään Kaarinan kirkossa (Voudinkatu 2) sunnuntaina 25.3. kello 16 ja 18, ja niihin on vapaa pääsy. Myös hiljaisen viikon maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona kello 13 pidettävissä näytöksissä on vielä tilaa.

Pääsiäismusikaali kaikui Kaarinan kirkossa myös neljä vuotta sitten.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.3.2018 / SA)

2018-03-20 09:56:00.0