Paastonajan sarja uskosta ja kirkosta

Åbo svenska församling nostaa ajankohtaisia ja keskusteluttavia aiheita esiin paastonaikaan syventävässä keskustelusarjassa Fasteserie om tro och kyrka. Keskiviikkoisin järjestettävissä illoissa kuullaan alustuksia ja keskustellaan sekä kirkollisista että yhteiskunnallisista aiheista.

Aurelian kyltti

Ruotsinkieliset keskusteluillat pidetään joka keskiviikko 28.2.–28.3. klo 18.30 alkaen Aureliassa (Aurakatu 18).

Sarjan ensimmäisessä keskusteluillassa 28.2. aiheena on suru. Donner-instituutin johtaja Ruth Illman puhuu lapsensa ja puolisonsa menettäneen kirjailijan ja teologin Patrik Hagmanin kanssa tämän kirjasta Sorgens gåva är en vidgad blick. Mitä ihmisessä tapahtuu, kun suru tulee toistuvasti ja näin kouriintuntuvasti osaksi elämää?

Keskiviikkona 7.3. Åbo svenska församlingin kirkkoherra Mia Bäck ja kirjailija-toimittaja Sofia Torvalds puhuvat Torvaldsin kirjasta Två kors och en fisk ja siitä, millaista on olla kristitty. Viikkoa myöhemmin 14.3. paikalla ovat sosiologi Andreas Häger, filosofi Mio Lindman ja pappi Anders Hamberg. Puheenaiheena ovat jumalakuvat, uskontopuhe ja debatti hen-pronominin käytöstä.

Rauha ja maailman pelastaminen puhututtavat 21.3., jolloin Mia Bäckin vieraaksi saapuvat aktivisti Nana Blomqvist, bloggaaja Julia Degerth, pappi Karl af Hällström ja lähetystyöntekijä Maria Westerling. Paastosarja päättyy 28.3. kiitollisuuden teemaan. Keskustelemassa on silloin Till den lilla människan intill -kirjan kirjoittanut bloggaaja, äiti ja papin vaimo Amanda Audas-Kass.

Keskustelusarjan iltoihin on vapaa pääsy.

» Sarjan tarkempi ohjelmaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.2.2018 / RK)

2018-02-22 10:26:00.0