Arkkipiispaehdokkaat kohtaavat Radio Deissä

Arkkipiispanvaalin finalistit Tapio Luoma ja Björn Vikström kohtaavat Radio Dein vaalitentissä keskiviikkona 21. helmikuuta. Vaalin toinen kierros käydään torstaina 1. maaliskuuta.
Dei ja arkkipiispaehdokkaat

Suomen evankelisluterilaisen kirkon arkkipiispanvaalin toiselle kierrokselle edenneet Espoon hiippakunnan piispa Tapio Luoma ja Porvoon hiippakunnan piispa Björn Vikström ottavat mittaa toisistaan Radio Dein tentissä viikkoa ennen toisen kierroksen äänestyspäivää.

Ohjelmajohtaja Kai Kortelaisen vetämä vaalitentti kuullaan Radio Dein taajuuksilla keskiviikkoaamuna 21. helmikuuta heti MTV:n ääniuutisten jälkeen. Tentti lähetetään uusintana samana päivänä kello 13 sekä sunnuntaina 25.2. kello 20. Lähetys on kuunneltavissa FM-taajuuksien ohella Radiot.fi-palvelussa.

Toisen kierroksen vaalitentti sekä Tapio Luoman ja Björn Vikströmin ensimmäisen kierroksen vaalitentit ovat kuunneltavissa myös www.radiodei.fi-sivuilla.

Arkkipiispanvaalin toisen vaalikerroksen ainoa yleisöpaneeli käydään Turun tuomiokirkossa perjantaina 16. helmikuuta kello 16 alkaen. Yle Turun toteuttaman paneelin juontaa Yle Turun vastaava tuottaja Antti Korhonen.

Arkkipiispanvaalin ensimmäisellä kierroksella Tapio Luoma kokosi 38 prosenttia ja Björn Vikström 26 prosenttia annetuista äänistä. Ensimmäisen kierroksen äänestysprosentti oli 92,8. Vaalissa on äänioikeus 1530 äänestäjällä.

(Radio Dei / Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 14.2.2018)

Wed Feb 14 13:00:01 EET 2018