YV-keräys: Hernekeittosunnuntaina rokkaa kotiin Tuomiokirkkotorilta

Ensi sunnuntaina 18.2. Turun Tuomiokirkkotorilla myydään hernekeittoa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Rokkaa ammennetaan sotaveteraanien soppatykistä klo 11.30 alkaen niin kauan kuin keittoa riittää.

Veteraanien hernekeittoa voi ostaa 3-5 euron hintaan joko paikan päällä syötäväksi tai kotiin vietäväksi: annos 3 €, kotiin omassa astiassa 4 € / litra ja kotiin jakajien astiassa 5 € / litra.

Hernekeittosunnuntailla Turun Sotaveteraanit ry ja Turun tuomiokirkkoseurakunta keräävät varoja Yhteisvastuukeräykselle. Yhteisvastuu 2018 torjuu nälkää ja köyhyyttä Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Suomessa Yhteisvastuukeräys toimii Kirkon diakoniarahaston ja paikallisseurakuntien kanssa ja katastrofialueille apu menee perille Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Hernekeittosunnuntain voi aloittaa vaikkapa klo 10 alkavalla messulla Turun tuomiokirkossa. Messun toimittaa Tuomiokirkkoseurakunnan uusi pappi Elina Kiili ja messussa laulaa Mieskuoro Naskalit.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 14.2.2018 / MV)

Wed Feb 14 10:28:06 EET 2018