Paastonaika alkuun tuhkakeskiviikon iltakirkoissa

Pääsiäiseen saatteleva paastonaika alkaa luterilaisessa kirkossa tuhkakeskiviikkona 14. helmikuuta. Paastonaika kestää pääsiäiseen saakka 1. huhtikuuta. Tuhkakeskiviikkoa vietetään iltakirkoissa eri puolilla Turkua ja Kaarinaa.

Kolme kynttilää Tuomiokirkossa.

Maarian kirkossa ja Mikaelinkirkossa tuhkakeskiviikon messu alkaa klo 17, Tuomiokirkossa ja Piikkiön kirkossa klo 18 ja Aureliassa (Aurakatu 18) ruotsinkielinen Askondagsmässa klo 18.30. Varissuon kirkossa alkaa tuhkakeskiviikon vesper klo 19.

Paaston aloittava tuhkakeskiviikko on katumuksen päivä, ja katumukseen ja parannukseen viittaa myös päivän nimi.

Myös Ekopaasto alkuun

Tuhkakeskiviikkona käynnistyy jälleen myös pääsiäiseen saakka kestävä luterilaisen kirkon paastokampanja Ekopaasto 14.2.-31.3.2018. Ilmastonmuutoksen hillitsemiseen tähtäävän kampanjan teemana on tällä kertaa hiljentyminen ja hiljentäminen. Tavoitteena on paastonaikana muuttaa elämäntapaa ympäristöystävällisemmiksi.

Vinkkejä Ekopaastopolulle löytyy osoitteessa ekopaasto.fi sekä sosiaalisessa mediassa #ekopaasto.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 12.2.2018 / MV)

2018-02-12 09:12:01.0