Tule Johannesmessuun Maarian kirkkoon sunnuntaina

Merellisiä, myötäisiä ja lämpimiä tuulia on luvassa Johannes-messussa sunnuntaina 28.1. klo 17 Maarian kirkossa.

Kirkkolaiva Maarian kirkosta

Maarian seurakunnassa perinteeksi muodostuneessa Johannesmessussa pääsee kokemaan merellisiä hetkiä.

Messussa Maarian kirkossa saarnaa rovasti Eija Kalliala, seurakuntalaisen puheen pitää merikapteeni Juha Varis ja liturgina toimii pastori, merikapteeni Mikko Laurén. Musiikista vastaa Katulähetyksen lauluryhmä. Herkulliset perinteiset kirkkokahvit ovat luvassa messun jälkeen Maarian pappilassa. Paikalla on myös Arja Suvanto ja Merimieskirkon myyntipöytä.

Merellisyys konkretisoituu laivakellon soittoon messun alussa sekä signaalilippuihin, joilla keskiaikainen Maarian kirkko on koristeltu. Messun järjestelyihin osallistuvista 14 henkilöä on tai on ollut merellisten ammattien harjoittajia.

Suosittuja yhteisöllisiä Johannesmessuja on pidetty jo 18 vuoden ajan Maarian seurakunnassa. Apostolien teoissa sanotaan, että uskonelämän hoitamisen välineitä ovat rukous, Jumalan sana, kristittyjen yhteys ja ehtoollinen. Nämä kaikki toteutuvat hyvin Johannesmessussa.

(Seurakuntayhtymän viestintä 25.1.2018 / PH)

Thu Jan 25 15:56:01 EET 2018