Tuomiokirkossa voi siirtyä uuteen vuoteen

Turun tuomiokirkossa vietetään uuden vuoden vaihtumista perinteisen juhlavasti.

Ilotulitus

Uusi vuosi otetaan vastaan uudenvuodenaattona 31.12. ensin sisällä kirkossa klo 23.00. Kirkosta siirrytään ulos kirkon edustalle klo 23.30.

Mieskuoro Laulun Ystävät ja Laivaston Soittokunnan soittoryhmä esittävät kirkossa mm. Jean Sibeliuksen Finlandia-hymnin. Pastori Peter Eriksson puhuu. Ohjelmaan kuuluvat myös yhteisesti laulettavat virret. Urkurina toimii Anna Satomaa.

Puoli tuntia ennen vuoden vaihtumista siirrytään ulos. Laulun Ystävät kajauttaa aluksi Leevi Madetojan säveltämän ja Eino Leinon sanoittaman laulun Kaunehin maa. Musiikin ja yhteislaulun jälkeen tuomiorovasti Heimo Rinne ja Turun kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja Alas Ali puhuvat. Juuri ennen Tuomiokirkon kellon puolenyön lyöntejä kajahtaa vielä yhteislauluna Maamme-laulu.

(Seurakuntayhtymän viestintä 27.12.2017/ IN)

2017-12-27 11:04:01.0