Joulumessu kutsuu mukaan eläväiseen seimiasetelmaan – joulun menovinkit lapsiperheille

Joulunpyhien tienoo tarjoaa lapsille ja perheille laulun ja hiljentymisen hetkiä. Joulutunnelmaan voi virittäytyä myös luistelutapahtumassa.

Joulukuusen enkelikoriste

Lauantaina 23.12. klo 14–15.30 on mahdollisuus viilettää jäällä koko perheen voimin Gatorade Centerissä. Mikaelinseurakunnan järjestämä jouluinen yleisöluistelu on maksuton, ja paikalla on seurakunnan työntekijöitä jutustelua varten. Kaukalon laidalla on pientä tarjoilua, ja luistelua säestää jouluinen musiikki. Mailoja ei kentälle oteta mukaan. Perheen pienimmät voivat harjoitella luistelua kaukalon keskialueella.

Jouluaaton lapsiperheille suunnatut kirkkohetket alkavat ruotsinkielisellä jouluhartaudella Tuomiokirkossa klo 12.15. Hirvensalon kirkossa aattohartaus alkaa klo 14. Perhekirkkoon voi osallistua myös Maarian ja Varissuon kirkossa klo 14, Pyhän Katariinan kirkossa klo 14.30 ja Paattisten kirkossa klo 16.

Joulupäivänä 25.12. klo 10 Tuomiokirkossa vietetään perheiden joulumessua. Messukävijät voivat samalla tutustua Tuomiokirkon neljään seimiasetelmaan, joista yksi on lasten rakentama. Messun saarnan kohdalla nähdään viides, eläväinen seimiasetelma, jossa lapset voivat halutessaan olla mukana enkeliksi tai paimeneksi sonnustautuneena joko kirkon edessä tai omalla paikallaan.

Tapaninpäivänä joulutunnelmasta voi vielä nauttia Martinkirkon lasten joululaulukirkossa klo 15–16.30.

Kaikki seurakuntien joulun ajan tapahtumat osoitteessa www.turunseurakunnat.fi/joulu.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 18.12.2017 / RK)

Mon Dec 18 11:29:02 EET 2017