Suomen suurin Hoosianna lauletaan Kristuspäivässä 2. joulukuuta

Tulevan adventin suurin Hoosianna lauletaan Turun Gatorade Centerissä (Turkuhallissa) 2. joulukuuta. Hoosiannaa laulaa liki kahdeksan tuhatta laulajaa Kristuspäivässä.

Kristuspäivä 2.12.

Hoosianna-hymni lauletaan Kristuspäivän klo 15 alkavan päätilaisuuden päätteeksi.

Tulevaisuus ja toivo -pääjuhlaan valtiovallan rukoustervehdyksen tuo pääministeri Juha Sipilä. Pääjuhlan kohokohtana on ristinmuotoinen lippuparaati, jossa on edustettuna kaikki Suomen kunnat ja myös suuri joukko maahanmuuttajia.

Tapahtuma alkaa klo 12 teemalla Risti ja sovinto. Päivä päättyy yhteiseen kiitos- ja ylistysiltaan.

Tuhansia osanottajia

Kristuspäivä 2. joulukuuta kokoaa kristittyjä eri kirkkokunnista ja herätysliikkeistä Turkuun rukoilemaan yhdessä Suomen ja kotien puolesta. Se on yksi Suomi100-juhlavuoden kristillisistä päätapahtumista.

Mukaan odotetaan tuhansia osanottajia eri puolilta maata. Bussiretkiä Turkuun on suunnitteilla jo yli 50 paikkakunnalta. Tapahtuman tavoitteena on jatkuvan rukouksen rohkaiseminen paikkakunnilla.

Mukana Kristuspäivässä ovat muun muassa Espoon piispa Tapio Luoma, katolisen kirkon piispa Teemu Sippo, helluntaikirkon johtaja Mika Yrjölä ja kirkkokuntajohtaja Hannu Vuorinen Suomen vapaakirkosta.

Musiikilla on rukouspäivässä tärkeä osuus ja siitä huolehtivat muun muassa Pekka Simojoki, Jippu, Sakari Heikkilä, Jippii-kuoro, Suhe live sekä Aboa Gospel johtajanaan Silvia Koski.

Lisätietoja tapahtumasta kristuspaiva.fi

Pääsyliput (12-15 €) lippu.fi tai ovelta tuntia ennen.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.11.2017 / MV)

Wed Nov 29 10:42:00 EET 2017