Turun tuomiokirkon joulukuusi valaistiin

Lasten joulumuskari siivitti valojen sytytystä. Joulun odotus saa alkaa. Kirkkovuosi aloitetaan ensi sunnuntaina.

Pimeää karkottamaan saatiin Tuomiokirkon edustalle ihana joulukuusi ja siihen valot lauantaina iltapäivällä. Lasten joulumuskari Tuuli Paasolaisen johdolla, Kirkonrotat Tilda ja Hulda, pastori Tiinakaisa Honkasalo, joulumuori, Tiina-tonttu ja monet muut ilahduttivat tuhansia tilaisuuteen tulleita. Valoista vastaa Destia Oy.

Tänä vuonna Turun kaupungin joulunaloitus osui viikkoa ennen adventtia. Joulukuusi on tullut Tuomiokirkon eteen viime vuosina marraskuun viimeisenä keskiviikkona, jolloin se on aina valaistu seuraavana lauantaina.

Varsinainen kirkkovuoden aloitus on edessä ensimmäisenä adventtisunnuntaina 3.12.

Valokuvat Timo Jakonen

(Seurakuntayhtymän viestintä 26.11.2017 / PH)

2017-11-26 13:59:01.0