Kirkkoautolla Mikaelinkirkkoon hoosiannaa laulamaan

Ensimmäisen adventtisunnuntain ehdoton kohokohta on riemukas hoosianna-laulu, joka yhdistää joulun odottajat yhdeksi isoksi kuoroksi.
Adventtimessu ja hoosianna

Tietenkin aina yhtä koskettavaa on myös nähdä kirkko taasen joulun tunnelmaan pukeutuneena. Vähemmän tunnettu asia lienee uuden kirkkovuoden avaaminen, mutta sekin on sunnuntaina 3. joulukuuta klo 10 alkavassa messussa juhlan aihe.

Adventin avaukseen sopii varsin luonnikkaasti myös se, että uudet rippikoululaiset aloittavat oman jumalanpalveluselämään tutustumisensa juuri tästä messusta. Eikä tässä vielä kaikki.

Juhlapäivän kunniaksi Mikaelinkirkon messuun on järjestytty kuljetus, joka toteutetaan kahdella pikkubussilla. Näin palvellaan lähiöiden väkeä. Toisessa pikkubussissa on 16 paikkaa ja toisessa 19 paikkaa. Kyyti on maksuton ja autot ajavat kirkonmäelle asti. Messun jälkeen paluukuljetus onnistuu samaa reittiä seuraten. Alla molempien autojen ajoreitit ja aikataulut.

Kirkkoauto A (16 hlöä) reitti: 9:15 Suikkilan srk-koti, Konstanzankatu - 9:25 Kustavintie, Suikkilantie, Talinkorventie - 9:35 Kans.palvelutalo, Ruohonpääntie - 9:40 Vakka-Suomentie, Puistokatu - kirkko. Paluu samaa reittiä messun jälkeen.

Kirkkoauto B (19 hlöä) reitti: 9.10 Pansiontie - Pernontie - 9:15 Höveli, Hyrköistentie - 9:20 Artukaistentie, Messukentänt. - 9:25 Vienolan srk-koti, Vienolanrinne - 9.35 Iso-Heikin palvelutalo - Puutarhakatu - kirkko. Paluu samaa reittiä messun jälkeen.

Adventin messussa liturgina palvelee kirkkoherra, rovasti Jouni Lehikoinen ja saarnaa pastori Pasi Jaakkola. Urkurina on Marko Hakanpää ja kanttorina Silvia Koski, joka myös johtaa värikästä ja ilosointuista Aboa Gospel-kuoroa. Tervetuloa mukaan! Lauletaan yhtenä isona kuorona!

Ensimmäisen adventtisunnuntai messu
Turun Mikaelinkirkossa su 3.12. klo 10

(Mikaelinseurakunta 24.11.2017 / TH)

2017-11-24 17:08:00.0