Varissuolla juhlitaan kaksikymppistä kirkkoa

Varissuon kirkko eli kotoisammin Vakken katedraali juhlii 20-vuotista taivaltaan marraskuun viimeisellä viikolla.

vakke_THUMB.jpg

Tapahtuma näkyy kirkon ympäristön lisäksi vahvasti myös sosiaalisessa mediassa. Juhlinnassa käytetään tunnistetta #vakkenkirkko20 sekä tavanomaisia Vakke-hashtageja #kirkkovakkella, #kotionsiellämissävakkeon ja #vakkenkatedraali.

Sunnuntaina 26.11. kirkolla pidetään messun jälkeen talkoot, joissa kirkosta tuunataan värivalotoimisto. Myös kaikki ilmoitustaulut peitetään Vakkenkirkko20-mainoksilla. Maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona on hyvien yllätysten aika. Yllätysten laatu paljastuu onnekkaille ohikulkijoille aikanaan. Tiistai-iltana klo 17 kirkolla järjestetään kouluikäisille toiminnallinen Donkkis Big Night -ilta.

Varsinaista syntymäpäivää vietetään torstaina 30.11., jolloin kirkolla on avoimet ovet klo 9-19. Aamupäivällä paikallisten päiväkotien lapset saapuvat pieniin urkukonsertteihin. Satunnaiset kulkijat ja vakiokävijät ovat tervetulleita kakkukahveille klo 14-18. Iltapäivällä klo 15 vietetään Laulun päivä -yhteislauluhetkeä. Arkkitehti Iina Paasikivi luennoi Varissuon alueesta, kaavasta, rakentamisesta ja kirkosta klo 18.

Juhlinta jatkuu sunnuntaina 3.12. klo 12 alkavassa juhlamessussa, jossa on mukana myös Varissuon veisaajat -kuoro. Jumalanpalveluksen jälkeen juodaan yhdessä kakkukahvit. Ilta huipentuu klo 18 alkavaan SUMU Big Bandin konserttiin.

Kirkonkellot kaikuivat ensimmäisen kerran Varissuon yllä ensimmäisenä adventtina 1997, jolloin arkkipiispa John Vikström vihki kirkoksi vuonna 1981 valmistuneen seurakuntakeskuksen ja vastavalmistuneen kellotapulin. Varissuon kirkkosaliin mahtuu 200 henkilöä. Kahdessa kerroksessa on tiloja niin kuoroille kuin päiväkerhoille, nuorten toiminnalle kuin varttuneemmalle väelle.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.11.2017 / MS)

Mon Nov 20 09:50:00 EET 2017