Reformaation alkulähteillä

Lauantaina 28.10. klo 15 alkaen Maarian pappilassa ja kirkossa tutustutaan reformaattori Martti Lutherin elämään kuvin ja sanoin, sekä paneudutaan luterilaisuuden syntyyn vaikuttaneisiin tekijöihin.

Tilaisuus alkaa Maarian pappilassa, jossa nautitaan kevyt saksalaistyylinen ateria.  Aterian jälkeen siirrytään Maarian kirkkoon, jossa paneudutaan Lutherin elämän käännekohtiin, perhe-elämään sekä reformaation tuomiin luterilaisuuden painotuksiin.

Mukana ovat Maarian seurakunnan kirkkoherra Katri Rinne, professori emerita Irmeli Helin, kappalainen Mikko Laurén, kanttori Ulla Vuola ja Pertti Pussinen. Turun kaupungin ruoka- ja juomalähettiläs, vuoden positiivisin turkulainen Tanja Raunio kertoo Lutherin ajan ruoka- ja olutkulttuurista.

Lutherin Pöytäpuheita II, Lutherin löytöjä – Mitä reformaatio tarkoittaa
Lauantaina 28.10. klo 15 alkaen Maarian pappila, Sorolaisen katu 4 ja Maarian kirkko, Maunu Tavastin katu 2.

Ei ennakkoilmoittautumista, vapaaehtoinen lounasmaksu.

Tiedustelut:
Mikko Laurén, p. 040 341 7676, mikko.laurén@evl.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 25.10.2017 / IN)

2017-10-25 16:17:01.0