Turun ruotsalaiseen seurakuntaan valitaan kirkkoherra

Sunnuntaina 8. lokakuuta Åbo svenska församling saa uuden kirkkoherran. Kirkkoherranvaali pidetään kahden ehdokkaan, Mia Bäckin ja Robert Ojalan välillä.
Turun tuomiokirkko syksyllä, värikkäitä puita.

Turun ruotsalaisen seurakunnan messu alkaa klo 12. Vaalipäivän äänestys alkaa sunnuntain messun jälkeen noin klo 13.30 ja jatkuu aina klo 20:een Turun tuomiokirkossa. Vaalin tulos saadaan selville suunnilleen iltayhdeksältä sunnuntaina.

Kuluvan viikon aikana on voinut äänestää ennakkoon ja tämä mahdollisuus on vielä perjantaina 6.10. klo 9-18 Aureliassa, Aurakatu 18, Turku.

Äänioikeutettuja ovat Turun ruotsalaisen seurakunnan täysi-ikäiset jäsenet. Seurakuntaan kuuluu noin 9 000 jäsentä, joista noin 7 300 on äänioikeutettuja.

Ruotsalainen seurakunta kuuluu Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymään ja Porvoon hiippakuntaan. Se järjestää toimintaa eri kirkoissa seurakuntayhtymän alueella, mutta sen kotikirkko on Turun tuomiokirkko. Seurakuntatalo Aurelia sijaitsee Aurakatu 18:ssa.

Vaalissa ehdolla ovat Åbo svenska församlingin vs. kirkkoherra, teologian maisteri Mia Bäck ja teologian tohtori, filosofian maisteri, pastori Robert Ojala. Nykyinen kirkkoherra Björn Nalle Öhman jää eläkkeelle 1. joulukuuta lähtien.

(Seurakuntayhtymän viestintä 5.10.2017 / PH)

Thu Oct 05 21:26:00 EEST 2017