Kirjamessuilla runsaasti ohjelmaa

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän osastolla Turun kirjamessuilla 6.-8.10. Föripulu innostaa lapsia loruilemaan. Arkkipiispa Kari Mäkinen ja kirjailijat, kuten Kjell Westö ja Sirpa Kähkönen, puolestaan lukevat toivon tekstejä Tuomiokirkossa perjantaina klo 20 alkaen.
Föripulu, piirroskuva pulusta Aurajoella, lasten kielen rikastamishanke

Seurakuntien osastolla A 78 Turun messukeskuksessa on myytävänä kristillistä kirjallisuutta Kirjapajalta ja Aurinko Kustannukselta.

Föripulu innostaa loruilemaan

Saatavilla on myös seurakuntien esitteitä, tietoa hiljaisuuden retriiteistä sekä Turun kaupungin ja seurakuntayhtymän varhaiskasvatuksen yhteinen Föripulu-projekti lasten kielen rikastamiseksi. Osastolla lapset voivat kirjoittaa loruja ja postittaa ne Föripulun postilaatikkoon. Myös Föripulu-kuvia voi värittää.

Valoa yössä -työryhmä kirjamessuilla

Kirjamessuilla on myös Valoa yössä -keskusteluja, joissa arkkipiispa ja monet kirjailijat ja yhteiskunnalliset vaikuttajat keskustelevat.

Perjantaina

Kuisti-lavalla B-hallissa perjantaina 6.10. klo 15.00–15.20
Kirjailija Harri Raitis ja seurakuntapalvelun johtaja Antti Siukonen esittelevät Vuoden kristillinen kirja -ehdokkaat.

Lauantaina

Jukola, 2. krs, lauantaina 7.10. klo 13.20–14.00
Mihin maailma on menossa?
Esiintyjät: arkkipiispa Kari Mäkinen, toimittaja, kirjailija Heikki Aittokoski ja teatterinjohtaja Tiina Lindfors. Haastattelija: rehtori Tapani Rantala.
Auditorio, lauantaina 7.10. klo 16.40–17.20 Romaani ja vapaus. Esiintyjät: kirjailija Sirpa Kähkönen, arkkipiispa Kari Mäkinen ja kansanedustaja Li Andersson. Haastattelija: emeritus ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula.

Sunnuntaina

Jukola, 2. krs., sunnuntaina 8.10. klo 11.00–12.00 Siioninvirsiseurat. Järjestäjä Turun kristillinen opisto.
Esiintyjät: reformaatiokirjailija Tytti Issakainen, teologian ylioppilas, säveltäjä Niilo Rantala, cinerovasti Pekka Rehumäki.
Juontaja: kirjailija Harri Raitis.

Jukola, 2. krs., sunnuntaina 8.10. klo 15.00–15.40 Suomi ja suomalaisuus on koodattu täyteen raamatullisuutta.
Esiintyjät: professori Jaana Hallamaa, dosentti Niko Huttunen ja Turun yliopiston eduskuntatutkimuksen keskuksen johtaja, dosentti Markku Jokisipilä. Haastattelija: opetusneuvos Kalevi Virtanen.

Sanaa kuulemassa -lukuilta
Turun tuomiokirkossa perjantaina 6.10. klo 20 – 22

Valitsemiaan tekstejä toivosta lukevat arkkipiispa Kari Mäkinen, kirjailija Kjell Westö, kustantaja Anna-Riikka Carlson, kustantaja Ville Hytönen, tiedetoimittaja, kirjailija Timo Niitemaa ja kirjailija Sirpa Kähkönen. Jussi Laukola soittaa cembalomusiikkia.

Tilaisuuden tervetuliaissanat lausuu Turun kirjamessujen ohjelmapäällikkö, kirjailija Tommi Kinnunen ja juontajana toimii emeritus ohjelmapäällikkö Kari J. Kettula. Tilaisuuden järjestää Valoa yössä -työryhmä.

Vapaa pääsy, tervetuloa!

(Seurakuntayhtymän viestintä 5.10.2017 / PH)

Thu Oct 05 17:03:22 EEST 2017