Diakoniakeskus kerää vaatteita ensiapuosastolle

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskus kerää vaatteita TYKSin ensiapuosastolla käytettäväksi.
lenkkarit_S.jpg

Diakoniakeskus ottaa vastaan ehjiä vähintään aikuisten M-kokoisia collegehousuja sekä vähintään kokoa 40 olevia kenkiä ja lenkkitossuja. Housujen tulee olla pestyt, mutta niissä voi olla jokin pesussa lähtemätön tahrakin.

Potilaat tulevat ensiapuun yllättäen ja akuutissa tilanteessa. Ensiapuun tulijoiden omat vaatteet saattavat olla rikki ja likaiset sairaalaan tullessa. Keräys järjestetään, jotta kotiutuvat potilaat saisivat kotimatkalle päälleen ehjät ja puhtaat vaatteet.

Vaatteita TYKSin ensiapuosastoa varten voi tuoda Diakoniakeskukseen (Puutarhakatu 22, käynti sisäpihalta) maanantaista torstaihin 9.-12.10. ja 16.-19.10. klo 9-15 välisenä aikana. Tuolloin paikalla on vapaaehtoistyöntekijöitä. Osa heistä osallistuu Osuuspankin Suomi100-hankkeeseen.

Samalla otetaan vastaan diakonian vaateapuun Karderoopiin talvitakkeja, pipoja, kaulahuiveja, hanskoja sekä talvikenkiä. Karderoopiin tuotavien vaatteiden tulee olla siistikuntoisia ja ehjiä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.10.2017 / MS)

2017-10-04 10:52:00.0