Laajin vammaisten kuvataidenäyttely Tuomiokirkossa

Tarkk´ampujan kappelissa Turun tuomiokirkossa on esillä 30 teosta syyskuun 10. päivään saakka. Näyttely on osa Suomi 100 -ohjelmaa.
Riina Rautalan tekemä naamio kuvassa.

Turun tuomiokirkossa on avoinna järjestyksessä seitsemäs valtakunnallinen vammaisten kuvataidenäyttely. Esillä on 30 teosta, jotka jury on valinnut seitsemästä aluenäyttelystä ja yli tuhannesta teoksesta.

Näyttely on osa Suomi 100 -ohjelmaa ja se on laajin vammaisten taidetta esittelevä kokonaisuus. Se liittyy myös reformaation merkkivuoteen ja Turun ja Oulun invalidien yhdistysten 80-vuotisjuhliin. Näyttelyn teemana on Yhdessä ja sen järjestää Wäinö Aaltosen Seura yhdessä mm. Invalidiliiton kanssa. Juhlavuoden suojelija on arkkipiispa Kari Mäkinen.

Upeisiin teoksiin kannattaa tutustua. Esillä on myös itsenäisyyden juhlavuoden vammaiskuvataiteilijan palkittu teos. Teokset eivät ole myytävänä.

Näyttely on avoinna 28.8.–10.9. Turun tuomiokirkon Tarkk´ampujan kappelissa päivittäin klo 12–17, (paitsi su 3.9. klo 13–16 ja su 10.9. klo 12–16). Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Kuvassa (yllä) turkulaisen vammaistaiteilijan Riina Rautalan tekemä naamio.

Kuvassa (alla) juhlavuoden vammaiskuvataiteilijaksi valitun helsinkiläisen Elina Lehtorannan teos "Oma kuva kissan kanssa". Kuvan alaosassa Marjukka Kanasen teos "Kaarisilta".

(Seurakuntayhtymän viestintä 28.8.2017/ PH)

2017-08-28 09:39:01.0