Kymmenennet Piispanpäivät viikonloppuna Kuusistossa

Kuusiston linnanraunioille ja kirkkoon sijoittuvia Piispanpäiviä vietetään jälleen 26.–27. elokuuta. Päivien perinteisessä juhlajumalanpalveluksessa saarnaa tänä vuonna arkkipiispa emeritus Jukka Paarma.

Kuusiston kirkko_THUMB.jpg

Juhlajumalanpalvelusta vietetään sunnuntaina 27.8. klo 12.30 alkaen Kuusiston kirkossa. Reformaation merkkivuoden kunniaksi tilaisuudessa käytetään vanhaa, 1500-luvulta peräisin olevaa Mathias Westhin messukaavaa. Liturgina toimii Kaarinan seurakunnan kappalainen Tatu Kuoppala ja musiikista vastaa Schola Cantorum Aboensis -lauluyhtye. Tilaisuuden jälkeen juodaan kirkkokahvit Kanttorilassa.

Jumalanpalvelukseen voi saapua maksuttomalla kirkkobussilla. Bussi lähtee Kuovinkadun päiväkodilta klo 11.45 ja jatkaa reittiä Poikluomantie – Poikluoman seurakuntatalo – Pyhän Katariinan tie – Vaakunatie – Kartanontie – Hovirinnantie – Kaarinan kirkko klo 12.00 – Oskarinaukio – Paraistentie – Kuusiston kirkko. Paluukyyti lähtee kirkkokahvien jälkeen noin klo 14.15 samaa reittiä.

Katso Piispanpäivien koko ohjelma Kaarinan kaupungin sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.8.2017 / RK)

Mon Aug 21 15:43:00 EEST 2017