Kirkoissa muistetaan uhreja ja heidän omaisiaan

Turun ja Kaarinan kirkoissa muistetaan perjantaisten väkivallantekojen uhreja ja heidän omaisiaan. Turun keskustan kirkot ovat avoinna hiljentymistä varten ennen ja jälkeen toimitusten. Sunnuntaina jumalanpalvelukset aloitetaan hiljaisella hetkellä klo 10.

Turun tuomiokirkossa on pappi paikalla tänään lauantaina n. klo 14:ään, jonka jälkeen kirkossa on ennalta varattuja yksityistilaisuuksia. Tuomiokirkossa on klo 18 iltamessu, jossa muistetaan eilisiä tapahtumia.

Myös Mikaelin- ja Martinkirkoissa on toimituksia, joiden jälkeen Martinkirkkoon voi mennä hiljentymään klo 17-19 ja Mikaelinkirkkoon klo 18-20, jolloin myös pappi on paikalla keskustelua varten.

Mikaelinseurakunta järjestää tänään lauantaina 19.8. klo 16 Vartiovuoren kesäteatterissa Suomalaisen messun, jossa myös käsitellään tapahtunutta ja rukoillaan uhrien ja omaisten puolesta.

Valtioneuvosto suosittelee hiljaista hetkeä Turun iskussa kuolleiden muistoksi koko maassa sunnuntaina 20.8. klo 10. Tämän mukaisesti myös kaikissa Turun ja Kaarinan kirkoissa kello kymmeneltä alkavat jumalanpalvelukset aloitetaan hiljaisella hetkellä. Hiljaista hetkeä vietetään myös Turun kauppatorilla klo 10.

Perjantaina 18.8. iltapäivällä useita henkilöitä puukotettiin Turun keskustassa. Uhreista menehtyi kaksi henkilöä ja useita on sairaalahoidossa.

(Seurakuntayhtymän viestintä 19.8.2017 / PH, MV)

Sat Aug 19 11:50:01 EEST 2017