Opastuksissa tutuiksi Tuomiokirkko 1517 sekä Agricolan Turku

Keskiajan Turku -kaupunkitapahtuma tutustuttaa kesä-heinäkuun vaihteessa katedraaliin AD 1517 sekä Mikael Agricolan Turkuun.
Keskiaikakierros Turun tuomiokirkossa

Vuonna 1517 Turussa eletään keski-ajan levotonta loppuvaihetta. Maria Eerikintytär muistelee katedraalissaan merirosvojen ryöstöretkiä, pyhimyslegendoja ja piispa Hemmingin autuuttamisen juhlaa. Kalmarin unioni on hajoamassa ja uudet tuulet puhaltavat... Marja Routi opastaa Turun tuomiokirkon vuoteen 1517 noin tunnin mittaisilla kierroksilla torstaista sunnuntaihin 29.6.-2.7. klo 14.

Suomen reformaattorin ja kirjakielen isän Mikael Agricolan jalanjäljillä kuljetaan katedraalissa ja sen ympäristössä opastetulla Mikael Agricolan Turku –kävelykierroksella torstaina 29.6. ja perjantaina 30.6. klo 16-18. Agricolan elämäntarinan kautta tutustutaan myös muutoksiin, joita reformaatio toi kirkolliseen elämään. Agricolan Turkuun tutustuttavat matkailuoppaat Elina Maines ja Airi Forssell.  Kierroksen jälkeen voi osallistua illan hetkirukoukseen eli vesperiin Pyhän Hengen kappelissa Vähätorilla klo 18.

Lippuja sekä AD 1517- että Mikael Agricolan Turku -kierroksille voi ostaa ennakkoon Turun tuomiokirkon infosta. Lippujen hinta on 2 euroa. Opastukset ovat osa Keskiajan Turku Tuomiokirkossa –tapahtumaa 29.6.-2.7.2017 ja Reformaation merkkivuotta 2017.

Keskiajan Turku -tapahtuma vie tänä vuonna aikamatkalle vuoteen 1517 sekä reformaation alkuvuosikymmeniin. Keskiaikaan siirrytään tuttuun tapaan Vanhalla Suurtorilla, Turun tuomiokirkossa, Turun linnassa, Aboa Vetus & Ars Nova -museossa ja Rohan Tallien turnajaisissa Tuomiokirkontorilla.

Keskiajan Turku -kaupunkitapahtuman ohjelma keskiajanturku.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Keskiajan Turku Tuomiokirkossa ohjelmaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Jun 20 14:18:01 EEST 2017