Harvinainen ulkoilmamessu Koroisten ristillä

Marian päivänä 2.7. vietetään Koroisten ristillä harvinaista hetkeä. Niemen kärjessä vietetään silloin messua.
Taka-alalla Koroisten ristin valkoinen risti, etualalla takiaisia.

Jumalanpalveluksia on paikalla toki vietetty aikaisemminkin, onhan niemellä sijainnut 1200-luvulla piispankartano ja -kirkko.

Sunnuntaina 2.7. klo 17 alkavassa Marian päivän messussa saarnaa kirjailija Tytti Issakainen. Kanttorina on Tero Niemi. Messun jälkeen ristillä on tarjolla kirkkokahvit. Paikalla ihasteltavana on myös Kullannuppu-hevonen.

Puoli tuntia ennen messun alkua Maarian kirkolta lähtee pieni pyhiinvaellus kohti Koroistenniemeä. Auton voikin jättää esimerkiksi Maarian kirkon parkkipaikalle ja liittyä pastori Leena Sirénin johtamaan kulkueeseen. Tarvittaessa auton saa parkkeerattua myös lähemmäs niemen kärkeä.

Marian päivän messu
Koroisten risti, Catilluksentie 2
su 2.7. klo 17
pieni pyhiinvaellus Maarian kirkolta klo 16.30