Mendelssohn, Melartin vai jotain muuta?

Häämusiikki on tärkeä osa kirkkohäitä. Koska valinnanvaraa on niin paljon, oman häämarssin päättäminen ei aina ole yksinkertaista. Valinnan helpottamiseksi kanttori Marko Hakanpää pitää Mikaelinkirkossa häämusiikkikonsertin sunnuntaina 28.5. klo 14.
mikael_haat-2790_nettiin_THUMB.jpg

Vihkitilaisuudessa soitetaan yleensä kaksi häämarssia. Toinen niistä soi sisääntulomusiikkina kirkkoon asteltaessa, toinen taas lähtömusiikkina alttarilta poistuttaessa. Ikisuosikkeja ovat Erkki Melartinin ja Felix Mendelssohn-Bartholdyn häämarssit, mutta vaihtoehtoja riittää joka makuun.

Vaikka tilaisuus on suunniteltu avuksi tuleviksi hääpareille, konsertti sopii kaikille romantikoille. Siellä voi musiikin siivin verestää myös omia häämuistojaan.

Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.5.2017 / MS)

Mon May 22 08:00:01 EEST 2017