Kuhinaa Kiss My Kirkko –perhetapahtumassa Tuomiokirkontorilla

Turun Tuomiokirkontorin täyttää hyväntuulinen kuhina ja tohina lauantaina 20.5. klo 10-14. Kansallispyhäkön edustalle nousee silloin suuri perhetapahtuma, joka on osa koko päivän mittaista Kirkkopäivien toritapahtumaa Kiss My Kirkkoa.

Ammuu-orkesteri.

Perhetapahtumassa on lapsiperheille jos jonkinlaista kivaa kirkonympärijuoksusta ja polkuautoista aina lorutäteihin ja rapsutettaviin kaverikoiriin.

Perhetapahtumalla on perinteitä, sillä se on jo kymmenenä helatorstaina järjestetty Seikkailupuistossa. Tällä kertaa perhetapahtuma on siirretty poikkeuksellisesti Kirkkopäivien yhteyteen Tuomiokirkontorille ja Tuomiokirkkoon.  Perhetapahtuma on kerännyt joka vuosi jopa 3000 osallistujaa.

Lastenmusiikkiorkesteri Ammuu starttaa perhetapahtuman klo 10. Klo 11.15 Tuomiokirkossa alkaa koko perheen Muskaripyhis, johon ovat tervetulleita myös omat nallet.

Jippii-kuorot esiintyvät päälavalla klo 12 ja nukketeatteri Kas Kummaa! Tarkk’ampujan kappelissa klo 12, 13 ja 14. Kirkonrotat Tilda ja Hulda opastavat Reformaation merkkivuoden lastennäyttelyyn Tuomiokirkon Agricolan kappelissa klo 12-14. Samaan aikaan kirkossa voi leikkiä kirkkoa ja torilla pelata Junnukorista.

Tuomiokirkon ympärijuoksut alkavat klo 11 ja Brahen patsaalla voi ajaa polkuautolla, tehdä taideseinää tai pyörittää onnenpyörää – nämä kaikki klo 14:ään saakka.

Perinteiseen tapaan perhetapahtumassa on myös soppatarjoilu. Perhetapahtumaan on vapaa pääsy.

Kiss my Kirkko –päivän perhetapahtuma 20.5. on osa ekumeenisia Kirkkopäiviä Turussa 19.-21.5.2017. Kirkkopäivät on kaiken kansan kaupunkifestivaali, jonne odotetaan noin 10 000 kävijää.  Kirkkopäivien koko ohjelma löytyy osoitteesta kirkkopaivat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 17.5.2017 / MV)

Wed May 17 16:13:00 EEST 2017