Kiss my kirkko kutsuu Tuomiokirkkotorille

Tuomiokirkkotori tarjoaa torin täydeltä ilmaista ohjelmaa kaikenikäisille valtakunnallisilla kirkkopäivillä lauantaina 20.5.
ammuu_nettiin_THUMB.jpg

Aamupäivä starttaa klo 10 lapsille ja lapsenmielisille suunnatulla huippusuositun Ammuu!-orkesterin konsertilla, jossa soivat lasten suosikkilaulut. Mukaansa tempaavan musiikkimatkan aikana tutustutaan muun muassa monenkirjaviin metsän asukkaisiin. Samaan aikaan voi seikkailla Tuomiokirkossa ja sen ympäristössä. Muskaripyhis alkaa klo 11.15, sen jälkeen voi tutustua lapsia varten rakennettuun Kirkonrotta muistelee -näyttelyyn ja eläytyä Kas kummaa! -nukketeatterin esitykseen. Ulkona voi vaikkapa  testata taitojaan jalkapallon käsittelyssä tai ajella polkuautoilla.

Jos rohkeutta riittää, estradi on avoin klo 13-16 veisukaraokessa, jossa voi luikauttaa oman ripariveisunsa livebändin säestyksellä. Paikalla ovat iltapäivällä myös tubettajasuosikit Mariieveronica ja Hermanni, jotka oman haastatteluosuutensa jälkeen ovat paikalla parin tunnin ajan seuraamassa klo 14.30 alkavaa rap-artisti Mikavelin konserttia ja muuta lavaohjelmaa.

Gospellegenda Pekka Simojoki & Exit valtaavat lavan klo 16.30. Vuosikymmenien kuluessa noin tuhat keikkaa tehnyt bändi viettää tänä vuonna 30-vuotisjuhliaan. Koko kansa pääsee ääneen klo 19.30, jolloin alkaa Valoa päin -yhteislauluiltamat. Tommi Kaleniuksen, Edu Kettusen ja kumppanien tahdittamana voi kuulla ja laulaa  ripariklassikoita. DJ Resupekka luo aitoa katukoristunnelmaa klo 22 alkavaan iMove-tapahtumaan, jossa pelataan pienpelejä kolmen hengen joukkueissa.

Tuomiokirkkotorin ja Kirkkopäivien tapahtumat kellonaikoineen löytyvät osoitteesta kirkkopaivat.fi. Kaikki Tuomiokirkkotorin ohjelma on ilmaista.

Turussa 19.-21.5. pidettäville valtakunnallisille Kirkkopäiville odotetaan noin 10.000 kävijää. Samaan aikaan Turussa vietettävät Valtakunnalliset Lähetysjuhlat nivoutuvat osaksi Kirkkopäiviä. Päivien rinnakkaistapahtumana järjestetään myös ruotsinkieliset Kirkkopäivät.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 12.5.2017 / MS)

Fri May 12 09:02:01 EEST 2017