Varaslähtö keskiaikaan! ‒ Tutustu Keskiajan Turkuun kiinnostavilla luennoilla

Keskiajan Turku -tapahtuma johdattaa kävijät aikamatkalle vuoteen 1517 neljänä päivänä 29.6.‒2.7.2017. Iloista, valoisaa ja jännittävää keskiaikaa vietetään tuttuun tapaan Vanhalla Suurtorilla, Turun tuomiokirkossa, Turun linnassa, Aboa Vetus & Ars Nova -museossa ja Rohan Tallien hevosturnajaisissa Tuomiokirkontorilla.
keskiaika_nettiin_THUMB.jpg

Kesään on vielä aikaa, mutta mielenkiintoiset luennot keskiajan historiasta vuoden 1517 tienoilla tarjoavat mahdollisuuden tutustua Keskiajan Turkuun ja reformaation aikaan jo nyt.

Turun Historiallinen Yhdistys, Turun tuomiokirkkoseurakunta sekä Turun Suurtorin keskiaika ry järjestävät huhti-toukokuussa kolme luentoa keskiaikaisen Turun vaiheista ja elämänmenosta. Luennoilla tutustutaan muun muassa keskiajan lopun Turkuun, monenlaiseen keskiaikakulttuuriin sekä vuoden 1517 reformaatioon. Luennoitsijana toimivat FT Tom Linkinen ja FM Ilari Aalto.

• Ma 24.4. FT Tom Linkinen: Keskiajan lopun Turku: muutoksia ja jatkuvuuksia
  • Ma 8.5. FT Tom Linkinen: Keskiaikakulttuuri ja monta erilaista keskiaikaa
  • Ma 15.5. FM Ilari Aalto: Kuinka selviytyä keskiajan Suomessa?

Luennot alkavat aina klo 17.00 ja ne pidetään Turun tuomiokirkkoseurakunnan juhlasalissa osoitteessa Eerikinkatu 3, 20100 Turku. Luennon kesto on noin yksi tunti. Luennoille on vapaa pääsy eikä niihin tarvitse ilmoittautua erikseen.

Keskiajan Turku -tapahtumakokonaisuuden muodostavat Turun Suurtorin keskiaika ry / Keskiaikaiset markkinat, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä / Keskiajan Turku Tuomiokirkossa, Turun museokeskus / Turun linna – keskiaikaa kaiken aikaa, Aboa Vetus & Ars Nova / Keskiajan Turku Aboa Vetus & Ars Novassa sekä Rohan Tallit / Hevosturnajaiset.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 19.4.2017 / MS)

Wed Apr 19 13:30:00 EEST 2017