Luento reformaation vaikutuksista kaupunkikuvaan

Turun tuomiokirkossa perehdytään tänä keväänä kirkkoon keskellä muutosta eli reformaation vaikutukseen kulttuuriin ja kirkkoon. Yleisöluentosarjan järjestää TUCEMEMS eli Keskiajan ja uuden ajan alun tutkimuksen keskus Turun yliopistossa.
Tucememsin luento Turun tuomokirkossa

Luentosarjan neljännellä luennolla maanantaina 24. huhtikuuta dosentti Liisa Seppänen pitää luennon aiheesta Kirkollisten kiinteistöjen ja kaupunkikuvan muutokset uuden ajan alussa. Noin puolentoista tunnin luento alkaa Tuomiokirkossa klo 17. Luennolle on vapaa pääsy.

Luennolla paneudutaan siihen, miten reformaatio ja sen nimissä tehdyt uudistukset muuttivat Turun kaupungin rakennuksia, kaupunkikuvaa ja kaupunkirakentamista ja vaikuttivat sitä kautta mahdollisesti ihmisten elämään ja toimintoihin. Rakennusten ja kaupunkikuvan muutoksiin liittyi läheisesti myös kaupungissa tapahtunut mentaalinen muutos.

Kirkollisten kiinteistöjen ja kaupunkikuvan muutokset uuden ajan alussa. Dosentti Liisa Seppänen luennoi TUCEMEMsin Studia generalia -sarjassa Turun tuomiokirkossa maanantaina 24.4. klo 17-18.30. Vapaa pääsy.

LISÄTIETOJA LUENNOSTALinkki avautuu uudessa välilehdessä

LUENTOSARJA JATKUU:

• 24.4. Dosentti Liisa Seppänen: Kirkollisten kiinteistöjen ja kaupunkikuvan muutokset uuden ajan alussa
  • 15.5. Filosofian maisteri Tanja Toropainen: Monipuolistuvat tekstilajit, yhdenmukaistuvat tekstit - kirkollisen kielen muutoksia reformaatioaikana.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 18.4.2017 / MV)

Tue Apr 18 14:16:01 EEST 2017