Piispanluento radikaalista ja kalliista Armosta 12.4.

Turun piispa Kaarlo Kalliala jatkaa piinaviikon piispanluentojen sarjaa avaamalla näköaloja armoon. Luento pidetään Turun tuomiokirkossa keskiviikkona 12.4. klo 18-19.15.
Johanneksen alttari

Piispanluento armosta Turun tuomiokirkossa

Reformaation merkkivuoden tunnuksessa lukee ”armoa!” – mutta miksi sen lopussa on huutomerkki? Joskus väitetään, ettei armo kosketa nykyihmistä ollenkaan. Olisiko siis asiallisempaa panna armo sulkumerkkeihin tai lainausmerkkien väliin?

Kristinusko ei ole pelkästään arvopuhetta, vaikka se on sitäkin. Armo on enemmän kuin arvot. Se on anteeksi saamista ja antamista. Se on vastaanottamista ilman ehtoja. Se on sellaista vastaan juoksemista ja syliin ottamista, mistä tuhlaajapohjan isä on meille esimerkki.

Mitä tapahtuu, kun armo iskee?

Luentoa voi seurata suorana lähetyksenä Virtuaalikirkon kautta osoitteessa www.virtuaalikirkko.fi.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 6.4.2017 / MV)

2017-04-06 13:56:00.0