Turun Mikael vie jälleen kaupunkiseikkailuun 5.4.

Koko perheen kaupunkiseikkailu Missä Mikael? vie osallistujia jälleen aikamatkalle reformaation alkulähteille, 1500-luvun maisemiin, joissa Suomen reformaattori, kirjakielen isä ja Turun piispa Mikael Agricola kuljeskeli 500 vuotta sitten.
Turun Mikael kutsuu

Turun Mikael vie kaupunkiseikkailuun Agricola-viikon keskiviikkona 5. huhtikuuta. Missä Mikael? -kaupunkiseikkailu alkaa Tuomiokirkontorilta kello 17. Lähtöjä on vartin välein ja viimeinen ryhmä lähtee klo 18.15. Vajaan kolmen vartin mittainen kaupunkiseikkailu on avoin kaikille ja seikkailulle on vapaa pääsy.

Kaupunkiseikkailun toiminnallisilla rasteilla seikkailija tapaa Mikael Agricolan ja hänen skoulupoikiaan, Pehr Kalmin ylioppilaineen, sekä tempautuu Pyhän Yrjön kanssa ”sanasotaan” hurjaa lohikäärmettä vastaan.

Rastit Tuomiokirkon ympäristössä ja Aurajoen rannalla tukeutuvat seitsemään kristilliseen hyveeseen; uskoon, toivoon, rakkauteen, oikeamielisyyteen, viisauteen, rohkeuteen ja kohtuullisuuteen.

Kaikille avoimen ja maksuttoman kaupunkiseikkailun on käsikirjoittanut Tytti Issakainen ja ohjannut Johanna Niemi. Tapahtuma on osa Reformaation merkkivuoden ohjelmaa ja sen tuottaa seurakuntayhtymän Kasvatusasian keskus. Missä Mikael? –kaupunkiseikkailulla seikkailtiin ensimmäisen kerran Reformaation merkkivuoden avajaisissa lokakuun lopussa 2016.

Seuraavan kerran kaupunkiseikkailuun pääsee osallistumaan 6. kesäkuuta klo 17.

Turussa vietetään Agricola-viikkoa alkaen 3.4.2017. Monipuolinen tapahtumaviikko on osa Reformaation merkkivuotta 2017 ja se huipentuu Mikael Agricolan ja suomen kielen päivään 9.4.2017. Agricola oli Suomen reformaattori ja hän loi pohjan suomen kirjakielelle.  Agricola-viikon monipuoliseen ohjelmaan sisältyy opastuksia, teatteria, seikkailua, työpajoja, konsertteja, luentoja, näyttelyitä sekä uutuuskirjoja, ruokia ja juomia. Lisätietoja reformaatio2017.fi.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 27.3.2017 / MV)

2017-03-27 12:40:00.0