Rehellistä keskustelua uskosta ja haavoista Jipun illoissa

Elämän karikoitakin kulkenut laulaja ja lauluntekijä Jippu nostaa tänä keväänä keskusteluun niin kipeitä ja vaikeita kuin rakkautta ja riemua luovia näkökulmia uskoon, elämään ja isäsuhteeseen. Rehellisen pohdiskelevissa ja karhean juurevissa Haavani on lahjani –illoissa Turun Mikaelinkirkossa keskustelua rytmittää upea musiikki.
jippu mikaelinkirkossa_THUMB.jpg

Tilaa on myös vapaalle keskustelulle.

Keskiviikkona 29.3. Jipun vieraana on laulaja-lauluntekijä Mirkka Paajanen. Muusikoiden rehellisen keskustelun teemana on Särkynyt usko: Mitä on terve hengellisyys? Entä jos uskon menettää? Jos uskonnollisuus onkin vankila? Mirkka Paajanen on tullut tunnetuksi muun muassa Samuli Edelmanin taustalaulajana sekä Edelmanin uuden levyn sanoittajana. Tänä keväänä Paajanen kiertää Suomea Mikko Kuustosen bändin kanssa.

Rakastetun laulaja-lauluntekijä Petri Laaksosen kanssa puhutaan rakkaudesta ja unelmista teemalla ”Eläköön elämä” keskiviikkona 19.4. Usko on silloin voimavara ja loistaa iankaikkisuuden valoa.

Käyvätkö Jumalan pelko ja isäsuhde käsi kädessä? ”Minun isäni” –illassa 24.5. Jippu kohtaa keskustelussa isänsä oopperalaulaja Jorma Elorinteen. Jippu puhuu isänsä kanssa avoimesti isäsuhteestaan ja siitä, vaikuttaako rakastava isä tai tuomitseva isä ihmisen kuvaan Jumalasta.

Haavani on lahjani –illat alkavat Mikaelinkirkossa klo 18. Iltojen hienosta musiikista vastaavat Jippu ja Mikaelhouseband. Haavani on lahjani –iltoihin on vapaa pääsy.

Jippu on vuodesta 2015 toiminut myös Turun Mikaelinseurakunnan musiikkievankelistana. Jippu on parhaillaan ehdolla myös vuoden radiojuontajaksi. Hän toimittaa Radio Deille keskusteluohjelmaa Jippu & Rainer Friman ja Ihmisen ääni.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.3.2017 / MV)

Wed Mar 22 09:45:00 EET 2017